Anbefalte innlegg

maskinvask only :D heheh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker alltid Shell Karihaugen når jeg er rundt Lørenskog/Lillestrøm kantene.

De har 4 selvvask og en maskinvask. Vis du kommer utenfor de typiske tidene folk vasker bilen sin så er det mer enn bra nok for å holde på med bilen sin en stund.

Esso på Olavsgård eller mellom Lillestrøm og Sagdalen pleier jeg å bruke.

Takker for tips. :)

Skal være noen uker i området i sommer hos damen. Og flytter forhåpentligvis bort over sommeren, er på jobb jakt nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å hive seg med på treff da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som skal til Hunderfossen i morgen på treff? Jeg og typen skal oppover :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jobber dessverre :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vakt i helja, så får ikke vært med :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kunne tatt på seg jobben ved å bytte toppakning på min Golf 3 1.8l, ABS 1993 modell?

Om noen skulle kunne dette, hva vil evt. pris blitt? Hvis ikke, og jeg må sette det bort på verksted, kan noen antyde ca. pris totalt? Kjøper deler selv.

OG, må toppen slipes, planes etc?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kunne tatt på seg jobben ved å bytte toppakning på min Golf 3 1.8l, ABS 1993 modell?

Om noen skulle kunne dette, hva vil evt. pris blitt? Hvis ikke, og jeg må sette det bort på verksted, kan noen antyde ca. pris totalt? Kjøper deler selv.

OG, må toppen slipes, planes etc?

Er det den som er ødelagt?

Tror vel de fleste planer toppen ved bytte av toppakning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke alltid nødvendig å plane toppen ved topp paknings bytte. Er toppen av aluminium er det vanlig å plane den, er det stål, kan man greie seg uten.

Kan desverre ikke hjelpe deg med pris osv da jeg ikke aner hvor mye jobb det er på den aktuelle motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vill bare takke for meg her, da jeg tar med meg familien å flytter nordover igjen etter ca 4 år her nede. Mange hyggelige bekjentskaper å venner har man jo fått her så da er det vel på sin plass å takke her å, har ikke fått tid til så mange lokallagstreff da det har vert mye jobb de dagene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det den som er ødelagt?

Tror vel de fleste planer toppen ved bytte av toppakning.

Jepp, gåen toppakning. Ja, er vel vanlig det. Peiling på hvor jeg kan levere toppen for planing? Hørte at det ikke er så mange stedene rundt her.

Må få orden på dette raskt, da jeg har ferie og trenger bilen til jeg skal på jobb igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har en plass på disenå som planer + att du har reierstad motor mellom kløfta og avkjøring til Jessheim langs e 16 bla.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oslo sylinderservice er i hvertfall dyktige :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reierstad er også meget dyktig. Han plane og bytta ventilstyringer i en 1,9 TDI 1z topp for meg i fjor sommer. Ble bra det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun positivit å si om reierstad, han er vw frelst selv å kan det han holder på med, ha holdt på noen år med dette som jobb nå er det bare hobby.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror også bilxtra på jessheim gjør det :) De gjorde det for noen år siden ihvertfall, og han som gjør det der har gjort det i mange år :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompis er motormekaniker og planer topper for 500,-

PM meg vis du vil ha nr hans =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig og bli kjent med deg Kim og så får dere ha lykke til videre i nord

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få tak i komplett motor, eller bytte toppakning? Hva er enklest?

Føler det blir mye styr med å bytte pakninga, da jeg også vil bytte registerreima i samma slengen, da er det vel også greit å bytte vannpumpe hører jeg folk si. Noen som har noe tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye styr for å bytte en pakning? Høres ut som mye mer jobb å bytte motor. Pluss vis du bytter reg-reim og topp-pakning så vet du værtfall at det er noe du ikke trenger å bekymre deg over kontra vis du skal få tak i annen motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsåvidt sant. Men ja, blir jo litt styr da jeg må frakte toppen og få noen til å plane den (om det trengs). Men må det byttes vannpumpe ved skift av reg.reim?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel ikke, men den koster ikke stort og når du først bytter reim så er det ikke noe jobb elstra og bytte den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster nærmere 1000 på Mekonomen ser jeg. Men hva må gjøres når reima skal av, må jeg låse motoren? Syns jeg leste det et sted. Er vel viktig at alle tannhjula står der de sto da reima var på. Sorry for dumme spørsmål, men er ikke veldig kjent med dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens toppen er av ville jeg nesten garantert ha plana den. Kompis planer topper hele tiden. Kan godt være behjelpelig å ta den med til han (møter han støtt) da eidsvoll bare er 15min unna meg.

Bytte vannpumpe mens du tar reg reim er vel 5min ekstra skruing. og dyr er den heller ikke. Jeg bytter min nå værtfall når toppen allerede er av,ny reg reim og overhaling av topp.

Marker opp motoren for sikkerhetskyld der det var før du tar av reima. Vis kammene skal av så kan det faktisk bare være så enkelt å "stripse" opp kjedet i den possisionen dem er når du tar dem av, så tennene alltid er riktig.

Sjekk andre sider da mekonomen er ofte dyre. Seekparts24.com pleier å være billig vis du har litt tid å vente.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Kan sende deg PM senere. Må uansett demontere og bestille deler. Gir lyd fra meg en av de nærmeste dagene. Takk for svar og hjelp alle sammen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.