Vibrasjon - forplanter seg i hele bilen

Anbefalte innlegg

Trenger litt innputt her,

Bilen er en 97 A4 Avant 1.9 tdi automat.

 

Dette skjer : rundt 100-105 km/t vibrerer bilen noe helt forferdelig + i alle større dumper/hull slår det litt, også vibrerer det veldig, forplanter seg liksom i hele bilen. i svinger er det ennå værre om mulig.

Bilen er slik i alle hastigheter men værst i 100-105 km/t.

Kan virke som motor/gear/forstilling vrir seg litt/kommer i spenn ved pådrag.

 

Dette er gjort : byttet hjullagre og foringer begge sider bak, hjalp litt.

Prøvd 3 forskjellige hjulsett, alle gir samme feil/symptomer.

Bilen har vært på Møller til forstillingskontroll, byttet et "c-stag", ellers tight og fin......

 

Motor/gear/forstilling er vel festet i et felles oppheng det også, kan det være noe slikt som har blitt slitt-ødelagt ?? :confused:

 

Forslag og tips tas imot med glede :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje du bør balangsere felgene dine på nytt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er gjort uten anntydning til forbedringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer dette uansett hvilket gir du ligger i?

Kan være drivledd o.l. også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjer uavhengig av hvilket gir den står i

Drivaksler og hjullager foran er det ikke slark i, så jeg betviler at dette er årsaken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med en A6 2001 180hk qvatro,,

Oppdaget når jeg hadde time for feilsøking ,at ALT skyldes et uorginalt skistaskiv på railsen ,,fjernet det og vibrasjonene forsvant ,, var innom mange verkstader som prøvet bilen og ikke skjønte noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Caravelle 2,5 TDI 2000 mod med automatgir. Jeg hadde også kraftige vibrasjoner rundt 60 km/t. Et "spesial verksted" kom fram til at girkassen hold på å ryke...På en tur i Finland kjørte jeg innom et VW verksted og la frem proglemet. Uten noe vidre diskusjon kjørte de bilen på løftebukken og tappet ut en skvett olje fra automatgiret. Oljen var grå-svart og luktet pyton. Dessuten kom det bare 2,7 liter olje ut av kassen. Det skal være 4 liter. De byttet olje og sil/filter og prøvde bilen, og så og si all vibrasjonen var borte! De hadde hatt en peugeot inn tidligere med samme proglemet, der måtte de bytte olje 6 ganger på kassen. Så når jeg byttet olje på nytt etter ca 100 mil var all vibrasjon borte. Det som er betenkelig med denne episoden er at det tidligere omtalte "spesialverkstedet" hadde bilen inne, men engang ikke sjekket gir-oljen.. Amatører spør du meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden er ikke akkurat ny av dato....., dog var mitt problem ødelagte dempere bak. Etter bytte av disse ble bilen slik den skulle være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.