hvordan justere ned trykket foreløpig?

Anbefalte innlegg

13285,69???

 

Men det der er ein hybrid turbo. Ikkje org

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det trenger jeg vel ikke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kan jeg bytte til egnet turbo nå da uten å måtte gjøre alt det andre akkuratt nå?? for vil ha skiftet turboen fortest mulig pga røyken og oljeforbruk. dessuten er det sikkert ikke bra for motor heller..

 

til 240 hk må jeg vel ha en kkk04? hvordan er det å montere kun den uten noe annet? sålenge motoren og alt funker uten at det ryker eller lager skade så er det greit for meg om ikke effekten økes noe særlig enda..

 

vil bare få skiftet den fordømte turboen fortest mulig, og selve trimmingen har jeg ikke tid og økonomi til å ta akkuratt nå..

 

kan til nøds skifte turbo og manifold om ikke manifolden kommer på altfor mye.

 

Har du lest mitt innlegg 13 i denne tråden så står det....

"This unit can be used without any special programming although specific K04 programming is recommended to extract all potential power from the unit."

Så der sto svarte ditt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei du trenger ikkje ein hybrid.. Ein orginal K04 er nok billigere enn den du fant der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K04 kan fint brukes på 1.8T uten å legge inn nytt map.

Dog vil du da ikke kunne ta ut potensialet til den nye og større turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest mitt innlegg 13 i denne tråden så står det....

"This unit can be used without any special programming although specific K04 programming is recommended to extract all potential power from the unit."

Så der sto svarte ditt

 

åjah :) ser de nå=)

 

Nei du trenger ikkje ein hybrid.. Ein orginal K04 er nok billigere enn den du fant der.

 

okei :)

 

K04 kan fint brukes på 1.8T uten å legge inn nytt map.

Dog vil du da ikke kunne ta ut potensialet til den nye og større turboen.

 

nei, men det skjønner jeg! okay, takk for svar! da er det bare å leite frem en k04 til bra pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med ???? Coatet hiflow manifold + hybrid borg warner us made kr 12000+m,va

tilbud fra bsr.

 

- - - Updated - - -

 

ikke helt sikker på hvorfor hybrid er ambefalt og hva som er bra med det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller evt et tilbud fra turboservice. 11.600 for den største k03turbo med bedre og litt større kompressor og forbedret turbin (K03-0073UG)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fmic er front montert intercoller allså større cooler foran. viktig of få kjølt ned luft også når man trimmer.

K04-0015 er betegnelsen på turboen som passer til din bil. pris er vel i 10000-13000 området men du får kopier som er mye billigere.

en manifold får du til litt over tusenlappen

 

intercooler

http://mystore.qwt.no/turbofun_fmic_a4_b5b6/P_9765

 

kopi turbo

http://ksr.as/product_info.php?cPath=232_473&products_id=2471

 

manifold

http://ksr.as/product_info.php?cPath=232_314&products_id=639

 

dyser er det tuner som skal mappe som bestemmer noen bruker forskjellig dyser så det må du høre med tuner om

 

 

Dette var jo rimelige deler, men er det noen som har erfaringer med denne turboen og manifoil?

 

Om det er slik at orginale dyser er for svake så finnes det vel et alternativ som er ett hakk mer effektivt? Om man kjører på chip som tyner de orginale til maks, vil man kunne få effektøkning ved å bruke større dyser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var jo rimelige deler, men er det noen som har erfaringer med denne turboen og manifoil?

 

Om det er slik at orginale dyser er for svake så finnes det vel et alternativ som er ett hakk mer effektivt? Om man kjører på chip som tyner de orginale til maks, vil man kunne få effektøkning ved å bruke større dyser?

 

mener det var sagt at org k03 ikke klarer å levere nok luft til chipping 195hk.. mulig dysene å.. jeg erfarte på min forige b5 ved chipping at når jeg ga bånn i spess 4-5gir så jaga den litt pga at den ikke klarer å gi nok luft..så både dyser og turbooppgradering er nok en god ting ifølge inlegg her på forumet..=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener det var sagt at org k03 ikke klarer å levere nok luft til chipping 195hk.. mulig dysene å.. jeg erfarte på min forige b5 ved chipping at når jeg ga bånn i spess 4-5gir så jaga den litt pga at den ikke klarer å gi nok luft..så både dyser og turbooppgradering er nok en god ting ifølge inlegg her på forumet..=)

 

Hei:)

 

Min har bsr chip og virker frisk i 1-3 gir, men 4-5 er ganske slapt i forhold. Det er kanskje luftmengde som er begrensningen som du sier. I så fall så burde en K04 kunne utnytte chipen bedre? Eller tenker jeg altfor enkelt rundt dette? Hehe... Om en sånn kimmit sport billig turbo kan hjelpe til på pusten så er jo det en rimelig første oppgradering tenker jeg. Dersom kvaliteten er ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:)

 

Min har bsr chip og virker frisk i 1-3 gir, men 4-5 er ganske slapt i forhold. Det er kanskje luftmengde som er begrensningen som du sier. I så fall så burde en K04 kunne utnytte chipen bedre? Eller tenker jeg altfor enkelt rundt dette? Hehe... Om en sånn kimmit sport billig turbo kan hjelpe til på pusten så er jo det en rimelig første oppgradering tenker jeg. Dersom kvaliteten er ok.

 

er litt blank selv jeg :) men regner med den går bedre med k03 eller større k03 mot original ko3. dysene er jeg usikker på hvor mye dem klarer. men jeg skal iallefall bytte dyser etterhvert da mitt mål er rundt 240hk.

 

vedr den turboen til "2900" så synes jeg det virker billig men er vel som dem sier at den kan holde en time eller flere år!

 

jeg vil gjøre det soppas skikkelig å er dritlei av å bytte turbo. så satser på å kjøpe noe skikkelig tross det er syke priser ute å går..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde gått for hybrid jeg da men fått mer hk ut av samme pakka. Les litt her du

http://www.audi-sport.net/vb/a4-a4-cabriolet-s4-forum-b6-chassis/160814-audi-a4-hybrid-turbo-build.html

 

Frankenturbo er noe kanskje burde se på her er en film om turboen de harr til a4 som du har

 

tnx:)

 

ja no vurdere e sbt..

 

franken turbo hybrid

manifoild

cooler

3"pipe

550dyser

revo-programvare

lambda

eksos bakover

 

meeeen, nå tenker jeg 260hk kansje mere?? hva må jeg gjøre da, og kommer det på noen store ekstra kostnader ved å gå fra 240- 260/280?

 

var det stemplene som tålte 300hk, hva med rådene??

 

apu motoren min virker veldig frisk og går kjempefint! lekker ikke noe olje. er godt tadt vare på av 2 voksne menn og det er gjort mye med motoren etc før jeg kjøpte den..så vil tro det er et bra utgangspunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tips til clutch å svinghjul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blei

frankenturbo f21L hybrid

deka 550 dyser

insugslange

higflow manifoild

044 bensinpumpe

fx100 trykkplate

3" testpipe

 

eksos,fmic etc kommer etterhvert

 

men hvordan justerer jeg ned trykket foreløpig da mapping ikke blir akkuratt nå???? vil vel få for lite bensin med nåværende chipping på en hybridturbo..

 

håper på 280hk ferdig montert alle deler og mappet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp deg en MBC, så fikser det biffen :)

Er ingen ekspert på området, men 550cc dyser kan vel bli i største laget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp deg en MBC, så fikser det biffen :)

Er ingen ekspert på området, men 550cc dyser kan vel bli i største laget?

 

mbc? dyre greier? er bare foreløpig så jeg ikke er uheldig å kjører på å får for lite bensin. venter siden det er så langt å reise til bergen, derfor vil jeg ha fiksa alt før jeg drar å tar en endelig mapping..:)

 

ingve sa jeg skulle bruke dem. han bruker dem til dette opsettet fikk jeg til opplysning.andre bruker nok mindre men ikke til hans programvare. revo stage 3 programvare som blir brukt ved mapping hos sbt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vipp av staget til wg, så bør du ikkje få noke særlig trykk. Nb! Ikkje monter dysene før du skal mappe. Intercooler bør du ha med ein gang, da hybridturboane produserer mykje varme. Eksos bør du og ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei! Nei skal ikke monteres før mapping. Holder ikke den org coooleren foreløpig når jeg får ned trykket? Vil jo sikkert bli noe den sanne effekten som er nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dææ jikk godt no ja! spoler opp veldig fort og dette ble jo reine maskina mot før..nå hører jeg turboen lader og selve luftutslippet hører jeg også veldig godt..

 

har bytta manifoild, turbo, 3" pipe, oljefilter og ny edge olje 5-30.. skal montere opp wiideband og boostmåler i dag.

 

ikke endra trykket enda men har heller ikke kjørt stygt.. kjørte veldig fint i begynnelsen.

 

skal turboen kjøres inn??

 

- - - Updated - - -

 

skal fylle 98 oktan i dag.. kjørt på 95 sia turboen va så dårli lell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kult at du har fått montert sakene!!! Har du fått mappet den ennå? Har ikke hørt om innkjøring av turbo, men det kan jo hende noen mener det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp=) monterte wiideband og boost i dag.. det var lett, lurt å montere for den lader mere en jeg trodde.. men vet hvordan jeg har kjørt så er ikke bekymret..

men nå ser jeg vertfall ossen trykk jeg kjører på.. n75 gikk sund under demontering så den pinnen med lokket på som ligger oppå fjera der inne datt av å jeg finner den ikke igjen så nå er det kun fjæra der inne..mulig trykke går ned om jeg kopler av ledningen til n75.. har ikke prøvd det enda! må prøve på det og sjekke trykket da.

 

nix blir mapping når alt er ferdig. må få mont frontmontert cooler, eksos bakover og dyser samt bensinpumpe før det mappes. lamell å trykkplate skal monteres etterhvert også..koster soppas mye så mapper ikke flere ganger. vurderer es.tuning i trondheim siden det er nermere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.