hvordan justere ned trykket foreløpig?

Anbefalte innlegg

prosport evo målere som er koplet opp med rødt lys som starter ved tenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nix blir mapping når alt er ferdig. må få mont frontmontert cooler, eksos bakover og dyser samt bensinpumpe før det mappes. lamell å trykkplate skal monteres etterhvert også..koster soppas mye så mapper ikke flere ganger. vurderer es.tuning i trondheim siden det er nermere..

 

Legg inn i budsjettet at du må ha ny motor og da, for dette må ikke nødvendigvis gå bra.

Og da snakker jeg ikke om at ES tuning skal mappe motoren din,

men om at du nå kjører uten kontroll på tenning, bensin og turbotrykk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg inn i budsjettet at du må ha ny motor og da, for dette må ikke nødvendigvis gå bra.

Og da snakker jeg ikke om at ES tuning skal mappe motoren din,

men om at du nå kjører uten kontroll på tenning, bensin og turbotrykk...

 

skal få ny n75 og justere ned trykket. den er jo tidligere chippet så sålenge jeg kjører fint så går det vel bra! har jo ladetrykksmåler og vet hva jeg lader.

kan ikke skjønne det skal gå så galt sålenge jeg kjører fint! det handler vel heller om sjåføren..

når en erfaren chipper sier det går bra å kjøre med sålenge trykket justeres ned så ser jeg ikke på dette som meget farlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til, dette er russisk rulett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noengang tenkt på hvorfor bedre turboer kan produsere mere HK ved lavere trykk en andre? Det er ikke kun ladetrykket som gir deg HK, så syntes du skal være ytterst forsiktig nå. Kjipt med ras pga en erfarnen chipper sa det var greit. Tviler på at han tar den regninga..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noengang tenkt på hvorfor bedre turboer kan produsere mere HK ved lavere trykk en andre? Det er ikke kun ladetrykket som gir deg HK, så syntes du skal være ytterst forsiktig nå. Kjipt med ras pga en erfarnen chipper sa det var greit. Tviler på at han tar den regninga..

 

hva mener du jeg skal gjøre? hva er ambefalt ladetrykk på denne turboen da? om jeg napper av er det vel 0,5 som blir trykket?

 

til roar:

siden du advarer kan du vel også gi meg en pekepin på hva jeg skal gjøre uten at jeg trenger å mappe nå! det aller beste er vel å mappe etter alt av deler er montert! har ingen planer om å montere verken dyser eller bensinpumpe nå. det blir ifb med mapping.

så om jeg får ned trykket til noe det samme som da den var chippet med k03 er jeg vel relativt safe?

 

om ikke må du forklare meg hva som er problemet.

 

det som skjedde var at n75 gikk sund under demontering pga gammel plast. et lite lokk inne i n75 falt ut og ble borte. derfor holder den ikke 1,1 max trykk. jeg har kjørt fint og det var kun ved testkjøring jeg hadde litt over fordi jeg ikke kjente til den raske effekten.. etter det har jeg kjørt fint og jeg har både wiidebandlambda å boost måler. kjører jeg vanlig som jeg gjør lader den bare såvidt noen få bar..

 

temp ligger på ca 14,4 noen ganger 12, 2 ca.. har ikke lagt meg sånn inn i det enda hva den ligger på i snitt ved kjøring.

 

bilen er cippet fra før beregnet til org k03

 

det som er byttet er turbo,manifoild, 3pipe, resirk og større insugslange.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er en frankenturbo hybrid, så regner jeg med du slipper å gjøre noe med manifold og eksos, da ville ventet med å montere den til mappingen skal skje.

 

Bensinpumpe kan du bare hive i, det er null stress.

 

Dysene MÅ du vente med, men om du har allerede montert turboen så skal det vel være temmelig safe å kjøre på 0.4-0.5 (grunntrykk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er en frankenturbo hybrid, så regner jeg med du slipper å gjøre noe med manifold og eksos, da ville ventet med å montere den til mappingen skal skje.

 

Bensinpumpe kan du bare hive i, det er null stress.

 

Dysene MÅ du vente med, men om du har allerede montert turboen så skal det vel være temmelig safe å kjøre på 0.4-0.5 (grunntrykk)

 

Jepp. Turbo, highflow manifoild og 3"pipe er montert. Samt større insugsslange og resirk. Ja tenkte de selv, for om e lade o3-05 vil det vel være safe.. Nappe ut kontakten til n75 og sjekke hva den lader da..ser jo uansett hva jeg lader i bilen og den lader jo kun ved litt extra pedal. Er mere minus når jeg daffer landevei.. ser temp på eksos å.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som eg har skrive før. Vipp av staget på wg, og køyr uten trykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som eg har skrive før. Vipp av staget på wg, og køyr uten trykk

 

han jeg har kontakt med ambefalte å ikke gjøre det. heller nappe ut kontakten av n75. derfor er jeg usikker. men skal sjekke hvor mye den lader ved avkopling av n75

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om kontakten blir tatt på n75 og denne lader med 0.3-0.5 og den blir logget med Breibands lamda. og event kanal 20 i vagcom.

Så ser eg ikkje heilt ka som er problemet med at Knut Olav kan kjøre med denne bilen til han er klar for resten.

Bensin pumpa er bare og bytte i lag med nytt bensinfilter.

Om alt er Ok etter logging så går den verken magert eller har tenningsbank. Og den vil ha akseptabelt med effekt.

 

Ingve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I teorien er dette ok ja. Men teori er teori. Eg hadde ikkje villa risikert det. Plutselig litt ivrig, og ein wg som ikkje er åpen nok på høgt turtall, så har du potensialt øydlagt for mykje kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I teorien er dette ok ja. Men teori er teori. Eg hadde ikkje villa risikert det. Plutselig litt ivrig, og ein wg som ikkje er åpen nok på høgt turtall, så har du potensialt øydlagt for mykje kr

 

tydeligvis ivrig du da roar ;) siden du nevner dette til tross for at jeg vet risikoen ved for høyt ladetrykk.. jeg skjønner vertfall soppas at jeg ikke kjører hardt når det er så stor sjangs for at noe går galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om kontakten blir tatt på n75 og denne lader med 0.3-0.5 og den blir logget med Breibands lamda. og event kanal 20 i vagcom.

Så ser eg ikkje heilt ka som er problemet med at Knut Olav kan kjøre med denne bilen til han er klar for resten.

Bensin pumpa er bare og bytte i lag med nytt bensinfilter.

Om alt er Ok etter logging så går den verken magert eller har tenningsbank. Og den vil ha akseptabelt med effekt.

 

Ingve

 

tenker det samme så lenge jeg får ned trykket og resten er ok. er på jobb og har ellers mye å gjøre så glemmer stadig vekk å teste med n75 av. men skal teste i kveld. kjører uansett fint å har oversikt på både lambda å boost. bost ligger på -3 ~ 0 på finkjøring etter landeveien. ved akselrering litt mere. nå er jeg ikke ekspert på tallene på widebånd men den ligger rundt 14 på finkjøring. ned til 10, noe av og til samt litt opp i 15.. sitter ikke å glor inn i den måleren.. hender den ligger på 12, 2 ca ved tomgang men somregel 14,4.. 19, noe ved gass-slipp ...er helt opp til sjåføren..

 

men det er en bruksbil. og sålenge det har gått bra hittil så regner jeg det går bra videre å sålenge jeg får ned trykket.. har vert høyt oppe tidligere noen ganger før jeg viste hvor mye den egentlig ladet.

 

men ny n75 og av med kontakten inn. kan også sjekke vedr vagcom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg evt kan gjøre om ikke dette fungerer er å få tidligere chipper til å justere ned trykket igjenn via ecu..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tydeligvis ivrig du da roar ;) siden du nevner dette til tross for at jeg vet risikoen ved for høyt ladetrykk.. jeg skjønner vertfall soppas at jeg ikke kjører hardt når det er så stor sjangs for at noe går galt.

Jepp, har havarert motor pga at eg høyrde på folk som meinte det skulle gå bra, kjente expertar i vårt miljø, så eg syns det er better safe than sorry, det er ikkje nødvendig for alle å gjøre samme tabben ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.