Anbefalte innlegg

Prøver å forstå hvordan webastoen fungerer i praksis. Trodde f.eks at hvis jeg programmerte den til å starte kl 0700 og satte tiden til 1 time så ville den holde bilen varm i en time. Ser ut til at den gir seg temmelig kvikt(15-20 min) og opplever at når jeg kommer 30-45 min etter programmert start så er bilen er kald inni. Det blir den jo fort i kulda.

 

Prøvd å lese meg opp litt på dette og etter hva jeg forstår så gir den seg når kjølevannet tipper 60-65 C. Etter det så går den litt og skal i følge beskrivelsen starte når kjølevannet når en viss min temp igjen. Ergo, dette er kun en motorvarmer!

 

Hadde likt om den kunne holde varm kupe i en time. Er det noe jeg ikke får med meg eller? Har prøvd å sette temp på HI noen ganger og bilen er kanskje litt varmere, men har ikke gjort dette systematisk.

 

Fjernkontrollen hadde det med å svikte noen ganger og jeg har funnet ut at hvis jeg trykker AV først og deretter PÅ så virker den alltid.

 

Enkelte ganger virker det som om den er veldig ivrig og går når jeg stopper for å handle og er varm når jeg kommer ut igjen. Andre ganger skjer ikke dette??

 

Få høre hvilke erfaringer dere har!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei trur du kan løse det med å fylle på igjen der dem selger webasto eller på møller om den ikke funker som den skal kan vere litte veske på den? det kan vere sirkulasjon poroblemer eller pumpen som ikke virker som den skal? om jeg ikke er heilt på gjorde da?: klø : og det kan hende du kan få fram feil melding på vag-com og? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes rart ut, men nå vet jeg ikke hvordan dette fungerer på din bil, det har sikkert blitt noen endringer på dette med tiden. Kjenner en med tilsvarende bil som deg, men han har aldri brukt webasto'n, hehe..

 

Jeg har aldri hatt behov for å la min stå på mer enn 30 min., men selve driftstiden kan jeg stille inn i innstillingene i computeren. Husker ikke hva som er lengste tid. Men 30 min. holder i alle fall lenge. Kupéen blir også varm, varmeapparatet går automatisk på 22 grader samtidig som webasto'n starter. Virker som webasto'n går ellers også når det er kaldt ute, uten at jeg har aktivert den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk problem er at det er for lite strøm på batteriet. Da kobler webastoen ut etter kort tid. Og jo kaldere og større behov det er for varme, jo fortere kobler webastoen ut grunnet lite strøm. Om du leser av feilkoder, så vil denne denne feilen komme opp med egen kode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere VAG leveres med 2 batterier, ett for original Webasto og ett for startstrøm. Madammens Passat 2.0 2009 har det.

Dette kan være noe å tenke på å sette i selv, funker sikkert bra med et skille-relè mellom batteriene. Da har man ihvertfall startstrøm om ikke noe annet har tappet det.

Det vanskeligste er kanskje plass til et ekstra batteri.......

 

Det kjedeligste er selvsagt varm bil og flatt batteri, men da kan man jo hygge seg i to minutter, og etterpå dra frem startkablene. Har opplevd det selv et par ganger: mad :.

Har originalmontert Webasto i allroad, men tør knapt bruke den når bilen har stått stille 2-3 dager i minus 15. Mulig batteriet trenges å bli byttet, selv om det knapt er 2 1/2 år gammelt 100Ah Varta.

Bare ikke gjør som han EXPERTEN her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mercedesen jeg kjører kobler ut webastoen visst det blir lite strøm, og bilen går i strømspare-modus de første kilomentrene.

Den varmer bilen kjapt opp, 15-30min maks...

Og funker ikke visst det er lite diesel og tanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er liten vits i å holde wabatoen igang mer enn 30min, det blir ikke no særlig varmere i bilen din uansett. og den er programert slik at den starter av seg selv ved kaldere enn 5 pluss grader ute, dette for å hjelpe til med varmen i bilen. derfor som du sier at den lever sitt eget liv, og den stopper heller ikke med engang du stopper bilen, den må brenne seg ferdig først, ellers tetter brennkammeret seg, og den vil få problemer med å start etterhvert. foreslår også at du leser i bruksanvisningen til bilen og webastoen, der står all denne informasjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjører min manuelt (knapp på dasjbordet) da batteriet trolig er kaputt i fjernkontrollen.

15minus så trenger den 15min før bilen er varm innvendig og 50% av ruta er is-fri, og resten fjernes med et drag med kosten.

 

Vis eg setter den på når det er 2-3minus stopper den etter ca 15min da motoren er varm.

 

Stusset litt første gangen eg parkerte bilen og brenneren forstsatte å jobbe etter at eg hadde forlatt bilen.

 

Men uansett veldig bra å ha 50grader på vannet på 2min i nedoverbakke, selv når en starter motoren ute å kjøre Webasto først.

 

Touran 2008.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har min stilt inn på 30 minutter før jeg skal ut å kjøre, da har jeg ca 60 grader på kjøleveska på motoren og god temp inni bilen, Men så kjører jeg f.eks ned til butikken (10 min kjøretur max) Da er fortsatt Webastoen på når jeg kjører, og når jeg parkerer bilen på butikken klikker jeg på knappen (nytt 30min intervall) så bilen holder seg varm i mellomtiden jeg er på butikken.

Da går i hvertfall Webastoen bortimot en time / med kjøring hjemover igjen..

 

Men jeg har tilkoblet lader når jeg står parkert hjemme for å spare batteriene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes rart ut, men nå vet jeg ikke hvordan dette fungerer på din bil, det har sikkert blitt noen endringer på dette med tiden. Kjenner en med tilsvarende bil som deg, men han har aldri brukt webasto'n, hehe..

 

Han jeg kjøpte bilen av visste ikke at det var Webasto i bilen en gang.: haha : Jeg ble gledelig overrasket og fant ut at det var mottager (T60) i bagasjen, men ingen fjernktroll. Den ble handlet inn på Ebay og brukes fllittig. Litt kort rekkevidde kanskje. Har sett at det selges GSM baserte løsninger på Ebay og får se om det ikke blir noe sånt snart.

 

Har ingen feilkoder i VAGCom.

 

Jeg også synes at 30 min holder for oppvarming, men noen ganger så blir du litt forsinka og da blir det fort kaldt i bilen om du er 20 min forsinka. Trodde derfor at den skulle gå i 45 min om jeg satte det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har riktignok ikke Webasto, eller Vag, men har en Ardic varmer i en Volvo, og det er jo akkurat det samme.

Har ikke fjernkontroll, men tidsur i kjørecomputern. Stiller inn avgangstiden, også starter den når den måtte, avhengig av utetemp.

Den går i tillegg automatisk når den trenger det (under kjøring) avhengig av ute- og kjølevanntemperatur.

 

På Volvo'n er det innebygd spenningsvern, som stopper varmern hvis det blir lite strøm. Den virker heller ikke hvis det er under et visst nivå med diesel på tanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.