Audi A6 2.5 TDI 2000 problemer med 2 gir på tiptronic kasse

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på om noen kan hjelpe meg litt. Når jeg skal gire ned med automatgiret manuelt (ikke tiptronic). så går den fint i alle gir bortsett fra 2. gir. Helt fra P - 3. Girer jeg manult med tiptronic så girer den pent og fint i alle gir fra 1 - 5. Lysene vises rund tallet. Kan det være pixel feil i displayet som gjør at det ikke vises lys rundt 2. gir? Eller er det noe som jeg frykter må skiftes i kassen... olje og filter er byttet for 20000 km siden. Bilen er ikke rullet mer enn 98500 km. Har søkt etter feil koder. Ingenting.

 

Mvh Knut Erling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når den står i D, girer den fint igjennom alle girene? Når du setter den i 3., girer den igjennom 1.2 og 3?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: Legg til problemer med 2 gir på tiptronic kasse eller liknende i tittelen på tråden din. Kanskje flere som tar en kikk da enn hvis det bare står Audi A6 2.5 TDI TDI 2000... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den girer fint igjennom alle girene. Tiptronic kassen girer fint igjennom alle girene. Men noen ganger når jeg ligger i drive så er det en slags lugging ved ca 2000 omdreiniger. Vet ikke om dette er fordi den ikke helt vet om den skal gire opp eller ligge på giret den har. Gir jeg kickdown så forsvinner det. Har testet og "låse" den i 2 gir. Den girer forbi 2 gir og går til 3 gir. Det gjør den ikke i tiptronic modus. Det har vært skiftet olje 2 ganger på kassen. Første gang var på Vk1 Mekken med skifting av alt av olje på hele bilen(stempel i service heftet). skiftet også simmringer eller hva det sto i service heftet. Dette var på 73000km. Så står det på møller at olje og filter er skiftet på 87000km. Synes dette er skremmende dårlig kvalitet når bilen ikke er gått mer en 98500km.

 

Mvh Knut Erling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det byttet olje på riktig måte? Den skal peiles ved 35 grader. Når det går fra å renne ut til å dryppe, er nivået riktig. Olje skift intervall fra ZF, er 60000km og i røffe klima, 40000 km, Norge er et meget røft klima.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.