Oljelekkasje rundt girkasse Corrado G60

Anbefalte innlegg

Har fått en oljelekkasje på Corra nå, oljen kommer ut under girkassa.

Har hatt den på bukk og kikket litt men fint lite synlige feil iallefall. Regner med det er en tetningsring/simmer-ring som er gåen.

Slik jeg har forstått sitter det en tetningsring i hver ende av veiva og en stor på girkasse-siden, tror selv at det kommer fra girkasse-siden da det ikke har minket noe motorolje men hadde ikke verktøy til å få åpnet skruen på girkassen så jeg fikk se etter. Er vel ikke en altfor stor jobb detta? Av med girkasse og svinghjul så skal jeg vel komme til? Kanskje en jobb som er best å sette bort til verksted?

Noen som har vært borti det samme, som evt har løsningen også så hadde jo det vært flotters :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ïngen som vet no?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde finne ut om det er girolje eller motorolje det er snakk om, det er ganske enkelt å lukte forskjell. Motorolje lukter motor, girolje lukter pyton.

 

Min brors Passat (2.0, ikke G60) har lekkasje fra tetningsringen på svinghjulsiden av veivakselen, det er ikke noe uvanlig fenomen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde finne ut om det er girolje eller motorolje det er snakk om, det er ganske enkelt å lukte forskjell. Motorolje lukter motor, girolje lukter pyton.

 

Min brors Passat (2.0, ikke G60) har lekkasje fra tetningsringen på svinghjulsiden av veivakselen, det er ikke noe uvanlig fenomen.

Om jeg ikke husker feil så er den pakningen dyr... må kjøpe med metallet rundt da pakningen ikke selges løst

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil så er den pakningen dyr... må kjøpe med metallet rundt da pakningen ikke selges løst

 

Men kjøper man den på http://www.krogslund.no får man simringen løs, koster rundt 50 kroner.

 

Møller tar 1100, men da med metallet rundt (som man ikke trenger)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller 250kr på Mekonomen om det haster. Krogslund er jo ikke verdens raskeste..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.