Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har hatt en problem med bilen som er at den av og til daler ned på turtall til 500 så spretter den opp igjen og stabiliserer seg etter litt frem og tilbake, Dette når jeg tar clutch inn uten boost.

 

Om jeg kjører boost og tar inn clutch turtall ned til 900 og blir der stabilt.

 

Skulle tro den søg falsk luft, men har lagt alle rør opp på nytt og 4ply silikonslanger hele veien fra turbo inn-ut og til insug.

 

INGEN LEKASJE!

 

Bilen har en tendens til og av og til kubbe når man tar inn clutch når den er kald, men skjer ikkje ofte,

 

Har stor fmic og 303 mtm chip, kan det kansje ha noe med fmic og gjøre?

 

Prøvd andre chipper som var 280, var samme greiene, hev på slange på resirk tilbake til insug MOT turbo og etter det stoppet den og kubbe når man tok clutch inn, ingen lekasje på de heller :/

 

Alt har vært trykktesta på 2bar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første jeg tenker på når jeg leser det du skriver , er treghet i tomgangsregulator :) sjekka den? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ja var borti og så på den, vaska den og smurt opp igjen for noen månder :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å lest ut feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å lest ut feilkoder?

 

Får ikkje kontakt med diagnose.

Heller ikkje verksted fikk kontakt.

 

Har vag og får bare opp "no contact"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med veivhusventilasjon? Om vinteren kan ventilasjonsrørene fylles med majones og tette seg uten at du ser noe i toppen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite eller ingen trykk på veiv vent, bygger opp vacum sakte, men skal dette ha noe som helst inslag på symtomene?

 

Har jo sensoren på tomgangsregulatoren da noenganger så er den som den skal daler pent fra 2000 rpm - 900 stabilt uten og tulle seg.

 

Regner med at siden det er sensor så fungerer den eller ikkje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører du med resirkventil eller dumpventil? hadde problemer med min da jeg hadde dumpventil at den datt helt den når jeg tok inn clutchen, noen ganger døde den helt fra meg, bytta til resirkventil og så var mitt problem borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei kjører resirk vent. Hadde også da samme problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, beklager offtopic.. Men var det bare jeg som leste topicen som "anal falsk luft syndrom"? :P

 

Ivertfall freebump!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk deja-vu av hele denne tråden, er sikker på at jeg har lest alt dette her før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer hvis du tar ut kontakten til tomgangsregulatoren? Oppfører den seg likt når den er kald, lokna og varm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer hvis du tar ut kontakten til tomgangsregulatoren? Oppfører den seg likt når den er kald, lokna og varm?

 

Et bilde har ofte mer en 1000ord..

 

De to boltene HOPPET AV IDAG! Aldri opplevd maken..hele braketten var løs. men men, skrudd på igjen no, men som dere ser på bilen.

 

Den bolten til justering var skrudd helt ned noe som har resultert til at bilen faktisk ikkje gikk reint når man tok inn clutch.

Tok og fiksa den, justert sikkelig nå.

 

"tror eg, bare kjørt med biln i 5min"

 

Men tror dette problemet kan være løs, men skal ikkje si meg sikker.

 

Gir en ny oppdatering i morgen.

ba 581.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er til gasspjeld demperen, den skal ikke holde mer enn at du akkurat hører klikket som sender signal til hjernen om at gasspjeldet er helt lukket, hvis ikke hjernen får det signalet så kutter den ikke bensinen når du triller på gir ned bakker.

Samme er med den demperen at hvis den er for slapp så kan spjeldet smelle for hardt igjen og tomgangsregulatoren får ikke tid nok til å regulere som resulterer i at motoren kveles.

Men jeg hadde samme problem og byttet denne til ny uten at det hjalp. heller ikke med nytt gasspotensiometer, så det var ett par tusen ut for ingenting :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var visst skrudd helt ned ja... Noe som resulterte til spjeldet lukket og motoren fikk skikkelig hikke. Nå er den heeeeeelt perfekt igjen :)

 

Hehe kasta mye penger ut vinduet på deler som eg trodde var gåen, men som funka fint.. Er jo slikt når man ikkje veit alt :/

 

Rart problemene alltid skal være så jævla lett og midt i tryne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.