#1 Skrevet Januar 13, 2013 Hei. Har problemer med at min 10v NG motor sperrer på turtall. Hvis jeg ruser i fri stopper den på rundt 4000 og går ikke høyere. Hvis jeg kjører kan den plutselig begynne å nykke på rundt 3000. Men hvis jeg stopper motoren og starter på nytt sperrer den ikke på turtall, en stund før feilen kommer tilbake. Har dårlig termostat slik at det er ikke alltid bilen er ordentlig varm men feilen er der uansett. Jeg har akkurat byttet plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor. Noen som har vært borti dette før som vet hva det kan være? Bilen er en Audi 80 1993 modell. mvh Roy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2013 Feil på bensinmengdefordeler eller luftmengdemåler sannsynligvis. Var borti noe lignende på bilen til en kollega endel år siden. Da byttet han hele lmm med bensinmengde fordeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2013 Okei, vet du om dette er noe som er dyrt å bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2013 Det er jæ... dyrt å kjøpe ny, heldigvis kan du plukke opp en brukt for en grei penge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2013 hadde samme problem på min, og der vant jeg ut det var lmm som hadde brudd i en kabel, så den fikk feil forhold, men også dårlig kontakt til luftmengdemåleren. pusset også av sot fra lmm'en og etter det så har jeg ikke hatt noe problem med dette igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2013 sjekk feilmeldinger sjekk blanding ( finn en bra instruks, hermann har noen her/på bilforumet) og klassiske, sjekk ledninger, slanger og kontakter NØYE med fingre/øyne og se etter korrosjon/lekasjer/sprekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 14, 2013 Okei, her var det jo flere godt tips. Men hvordan sjekker jeg feilmeldinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 14, 2013 søk på forumet her, men kort sagt; kjør deg en tur/fremprovser problemet, ikke skru av tenninga/motoren, sett en sikring i bensinpumpereleet i 5sek+, ta den ut igjen. Les av blink fra motorlampelys i dash. gjenta sikrings trikset til du får 4444 blink. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 14, 2013 søk på forumet her, men kort sagt; kjør deg en tur/fremprovser problemet, ikke skru av tenninga/motoren, sett en sikring i bensinpumpereleet i 5sek+, ta den ut igjen. Les av blink fra motorlampelys i dash. gjenta sikrings trikset til du får 4444 blink. Dette funker ikke på en 93 modell med NG. Har hatt identisk bil selv. Må koble opp en LED på diagnosekontakten (husker ikke prosedyren for dette) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...