#1 Skrevet Januar 13, 2013 Har en bil det er umulig å skaffe termostat til. Lurer defor på om det finnes en universal termostat til å montere på slangen til radiatoren? Om noen her inne har vært borti noe sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2013 Hva slags bil er det? Finnes såvidt jeg vet ikke noe unviersal termostat. Eventuelt ta den med til en bilrekvisita å hør om det har en som er lik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2013 Er en Lancia Dedra SW 2.0 16v. Denne har komplett termostathus med allverdens slanger og følere som en komplett enhet. Umulig å skaffe i norge ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2013 Koster den nette sum av 7,72 pund herfra: fra UK forhandler om du bestiller har du den i løpet av kort tid. Kanskje nummeret som vises kan finnes igjen i en eller annen katalog her hjemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2013 Er nok feil termostat det der, er denne http://www.ebay.co.uk/itm/THERMOSTAT-LANCIA-DELTA-INTEGRALE-16V-7649837-217233-/140881784707 som er rett. Vanskelig å få tak i, derfor jeg tenkte på noe universalt :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2013 Ojsann, akkurat som italienere: likner på spagetti!! Men om det ikke er en russebil du skal ha klar til 17. mai, men et skikkelig prosjekt, så har du jo funnet et utsalg for disse selv...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2013 Du får jo kjøpt den fra denne engelske butikken som du linker til (ebay-annonsen) så jeg ser ikke problemet? De har den til og med på lager, står det, og prisen er snaue 600 kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2013 Joda, men tenkte hvis det fantes noe universalt her i landet, så hadde jeg gått for det. Haster jo litt :-) Så er det jo en gammel bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 27, 2013 Fant du ut av dette? trenger ein slik selv eller ein kompis trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 27, 2013 Noe sånn som dette kansje? http://www.summitracing.com/parts/mez-wn0072/media/images http://www.summitracing.com/parts/mez-wn0071/overview/ http://www.summitracing.com/parts/snn-13578/overview/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 27, 2013 Jeg har brukt en slik en på 2.5 tdi med hell. Orginaltermostaten låste seg i åpen stille, og siden det bare var 25' siden regreimskifte var jeg liten lysten på å åpne "alt" igjen. Jeg måtte bestille fra USA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 27, 2013 På hvilen slange monterte du den den som er koblet på det orginale termostathuset? er det litt flow gjennom denne når den er stengt? slik at den nye blir varmet opp? den orginale blir vel delvis varmet opp av blokka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 28, 2013 Jeg monterte denne på nedre slange mellom radiator og inntak på motoblokk. Jeg borret et lite hull i termostaten for å få litt flow slik at termostaten vil bli oppvarmet. Jeg må innrømme at jeg tenkte litt feil, og trodde at flowen gikk andre veien, altså fra blokk til radiator, slik at varmevannet skulle nå termostaten. Men det har allikevel gått bra, og det tyder på det kommer nok varme "motstrøms" fra motoren gjennom slange til å få åpnet ny termostat og holde riktig motortemp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 29, 2013 BMW E30 har noe slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...