stille tilbake kmstand på nybygd bil til 0km?!?!

Anbefalte innlegg

Altså jeg er ikke ute etter og lure noen men siden jeg bygger så og si NY bil der absolutt ALLE deler som ruller rundt, får slitasje eller utsettes for friksjon eller lign, syns jeg det hadde vært morro og kunne gjøre det.

Også høre med forsikringsselskapet mitt osv.

Denne bilen skal ALDRI selges uansett, så er vel egentlig bare for å fullføre bygget til sommern:)

Noen som har en formening om dette?

Så det ikke er no tvil her...Jeg bytter tilogmed alle bolter,skruer,muttere,skiver,dørhåndtak,alt av deler i og på dashbord,seterammer,hele karroseriet er pusset ned og all rust blir bort og bil nylakket fra topp til tå med aller beste grunning og bøttevis med lakk.

Her er det ikke tatt en eneste snarvei overhode.

Så det jeg da vel lurer på hva folket syns er: er det greit og stille tilbake km-stand til 0 på ett slikt bygg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du vet sikikert at du aldri skal selge den, så kan man vel gjøre akkurat som man vil i mine øyne. Med tanke på forsikringselskaper er det ikke noe stress, du må melde inn kilometerstand på det gamle panelet og det nye ved skifte. Samme prosess som om du finner et instrumentpanel på skroten og setter det i bilen, da oppgir man differansen slik at det ligger i systemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem å gjøre det og jeg forstår godt hvorfor :)

Men min mening er nei.... da det ikke er en ny bil men en MEGET godt vedlikeholdt bil :P Hjelper veldig mye om du forteller hvilken bil du mener også, kanskje litt mer moralsk forsvarlig å gjøre det på en einzer som har vært syredyppa og skrudd sammen med alt nytt i forhold til en Audi A6 fra 2001. f.eks. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort det på min typ85 med ALT nytt i drivlinje, motor osv.

Dels på grunn av at originalt speedo var byttet så km stand ante jeg ikke uansett. Mellte fra til forsikringen at jeg hadde byttet speedo, ingen problem var det. Har heller ikke planer om å selge, så det er til mitt eget bruk.

Og jeg stiller meg heller ikke opp å lyver om at bilen er gått så lite, men forteller det som det er. Hvis det ikke skal svindles så hvorfor ikke? Du vet jo hva bilen er gått nå så det er jo bare å legge til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem å gjøre det og jeg forstår godt hvorfor :)

Men min mening er nei.... da det ikke er en ny bil men en MEGET godt vedlikeholdt bil :P Hjelper veldig mye om du forteller hvilken bil du mener også, kanskje litt mer moralsk forsvarlig å gjøre det på en einzer som har vært syredyppa og skrudd sammen med alt nytt i forhold til en Audi A6 fra 2001. f.eks. :)

ser den:)

dette gjelder min golf mk2 deep blue som du finner en tråd jeg har laget om..en riktig rotetet tråd vel å merke:P

Jeg har IKKE syredyppet bilen men det finnes ikke rust på den overhode..har tilogmed brukt kamera gjennom rammevangen fra bak til front og leitet etter rust;)

ALTSÅ det blir ny bil..så og si alt er nytt.ingen brukte med unntak av ett par ting som blokk osv som man ikke får nytt.

De få delene som IKKE er nye, er blitt fullstendig renovert og INGEN snarveier tatt da denne bilen desverre har hatt mange useriøse amatører som eiere tidligere.Så nå får bilen den pleie og omsorg den skal ha;)

Dvs alt gjøres 100% riktig og alt jeg har gjort har tanken " denne bilen skal ALDRI ruste igjen så lenge jeg lever";)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ikke ut som no svindel å nullstille denne nei , så har du sikkert notert deg km stand når du begynnte også, så om du skulle bli sprøyte gal å selge engang i tida er det jo bare å oppgi til kjøper at den har gått xxxkm etter restaurering der alt ble bytta... før dette hadde den rulllet xxxkm.....

MEEEN i mine øyne er ikke en bil som har rulla "5 000km" etter den ble restuarert for "2 år" siden det samme som at den har rulla 5 000km siden den var NY for 30 år siden... En strøken urestaurert 30 år gammel bil med lav km er mer værdt en en strøken 30år gammel men nyrestaurert bil med "nullstilt km". Det er i mine øyne da ;) å når jeg snakker om mer verdt mener jeg ikke nødvendigvis bare i reine kr, men også "samle verdi"

Men høres ut som et flott prosjekt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er jo litt enig ang det:)Meeen nå blir jo min bil NY;) det er jo hele poenget.Skal bygge ny bil og det blir deilig og kjøre "ny" gammal bil:) gleder meg til sommern om jeg blir ferdig;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.