#1 Skrevet Januar 14, 2013 Jeg har et dumt spørsmål, jeg er litt utdatert... Skal montere Xenon i kurve-/tåkelys på min A6 4B, men jeg har ikke linse, bare vanlig H7 pære... Går det an å montere Xenon for det eller blir lyset helt sykt ?? Ps: ikke le av meg.. Takker for all info, blir bare glad hvis noen vet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2013 Det går ann ja, men vær så snill å ikke gjør det - Xenon i halogenreflektorer lager utrolig mye blendende "glare", som er SYKT irriterende å få i øynene.. Vær så snill å anskaff deg prosjektorlinse først... Med vennlig hilsen, han som kjøpte seg lykt med prosjektorlinse og automatisk høyderegulering før han monterte xenon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2013 Det lar seg gjøre, og DU vil få bra lys.. Men, du sier du ikke har linse? Jeg har samme bil sjøl, og det er da jaggu meg linse i de tåkelysa mine vertfall.. Hele jævla glasset er jo selve linsa.. mange centimeter tykt.. Har ikke du det? Anyway, jeg gjorde som du planlegger jeg, hadde ettermontert xenon i alle lysene på bilen, og det er jo digg med godt lys! Men, risiko for å få mangellapp om en blir stoppet av politi/biltilsyn, samt det at med xenon i tåkelys så kommer du uansett til å blende møtende trafikk med de.. Det ble til slutt at jeg demonterte mine og kjører heller noen ganske blåe halogenpærer som ikke kan sammenlignes med xenon, men de er veldig mye hvitere i lyset enn en helt vanlig glødepære.. Der er mine 5 cents 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 14, 2013 Det er ikke linse på 04 Premium.... Da får jeg kjøre med led pære fortsatt.... Takk for svar ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2013 Evt, kan du også sette inn Xenonmatch. Et alternativ til. Disse er ikke blendende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 14, 2013 Da beholder jeg led pærene det i steden... Får sikkert solgt H7 HID Xenon settet et eller annet sted o_O Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 14, 2013 Da lærte jeg noe nytt også, jeg trodde alle hadde samme type tåkelys serru. Så takk for info sjøl 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 14, 2013 Får sikkert solgt H7 HID Xenon settet et eller annet sted o_O Eller..... du kan sette det inn i fjernlysa dine i stedet, så du faktisk får et brukbart lys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 31, 2013 Har selv xenon kit i grøftelys på begge bilene mine og har aldri fått noen klager med at folk blinker på meg eller lignende, ikke en gang fått en eneste kommentar fra venner og bekjente. Har vært ganske nøye med å sjekke selv også, altså at en kompis kjører min bil slik jeg ser hvordan lysene er, la han kjøre bak meg, osv, og ser ikke problemet. Ja det er ulovlig, men nei jeg syntes ikke det er sjenerende. Samt jeg syntes det ser mye penere ut en xenonmatch. Bare husk å passe på at lysinnstillingen er ok samt ikke bruke pærer med mer en 35w! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 31, 2013 Dette er fra A6 4B 2003 modell, etter 1 år med xenon 35w så var chromen på reflektorene vekke. I begynnelsen var det bra lys men ble dårligere etterkvart. Fikk også beskjed av en å annen at det var blendene, men ble kun brukt på dagtid og under tåke. Det verste er når det er mørkt og ved våt vei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 1, 2013 Dette er fra A6 4B 2003 modell, etter 1 år med xenon 35w så var chromen på reflektorene vekke. Jeg opplevde det samme på fjernlysreflektorene på min '87 Type 85. Xenon-lysene gjorde reflektorene matte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 1, 2013 Jeg dro ut innmaten i tåkelyktene, og plasserte Hella Micro DE Xenon 35W i dem, se her. Bla helt ned. Bra lys det, men de er litt lave. Styrt av rele på langlysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 1, 2013 Av ren nysgjerrighet... Hvorfor bytte ut led som du allerede har i sprederne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 1, 2013 Av ren nysgjerrighet... Hvorfor bytte ut led som du allerede har i sprederne? om det er meg du spør, så har det aldri vært ei eneste ledpære utvendig på den bilen fra 2003. men uansett så er det betydelig bedre lys på min bil med disse ekstralysene som ikke synes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 1, 2013 De er litt for svake ;-) men skal være 7500k så da får de være. Skulle vel da ha satt Xenon pærene i fullt lys, men settet ble solgt med en gang LoL 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 1, 2013 De er litt for svake ;-) men skal være 7500k så da får de være. Skulle vel da ha satt Xenon pærene i fullt lys, men settet ble solgt med en gang LoL Skjønner... Har igrunn samme problemet, men var her om dagen og kjøpte nye led-pærer til sprederne... De var på 7 watt... Skal visstnok være endel sterkere.. Og er dem så sterke som lovet, så ser jeg ikke noen grunn til å sette inn xenon.. Men det er meg da Usikker om 7 watts led er helt nytt til spredere, men da jeg kjøpte de forrige, så hadde dem ikke så sterke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 1, 2013 Hvor handlet du dem hen ? Kjøpte mine hos Dealxtreme, men går jo vinter og vår før de kommer hit Hehehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 2, 2013 hehe.. handlet mine hos den lokale pushern... Bilutstyr nor, heter det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...