Anbefalte innlegg

Hei=)

 

Har en S4 AAN og når det er under 5- ute og det er bittert så liker ikke bilen seg.. den buurer og vil liksom ikke opp på turtal og sånn går det helt til motoren har nådd driftstempen på rundt 80 grader! Hørest ut som den går på kun 4 sylindere.. kan det være chippen som gjør det eller er det noe annet muffins? Som sagt, når den når en ca 80 grader så er den helt normal igjenn! Noen som har problemstillinger? :D

 

Mvh

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at det er chippen som gjør det. På dieselbiler veit jeg at det er lurt å bytte luftfilter og dieselfilter. Kanskje det er lurt å gjøre det samme på bensinbiler også?

Muligens kondens?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nett bytta bensinfilter og nytt kn insatsfilter :S hmm har hørt noen sier det kan være chippen men er veldig usikker da det blir normalt igjenn når den får litt temperatur! hmm skjer spesielt ofte når det er minus grader!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tempsensorer kansje? luft eller vann...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge 2 skal funke fint! :( Er jo litt rart at det kun skjer når den er kald da? Og bare blir bedre og bedre! Den lader normalt og alt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo nesten ikke opp i 80 grader heller nå som det bikker 15 minus ute..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke for mye drivstoff, altså noe ala "choke" problemer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende, er usikker på hvilken chip som står i bilen og jeg.. noen chipper dere vil anbefale? mtm chip?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt litt rundt og fått ordna meg en tenningsmodul og få bytta den.. vil tro det er det siden bilen har misslikt sånne moduler før så får vi se!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk coilstamme (Den som kobler coilen til pluggen nede under topplokket) for fukt innvendig og utvendig.

 

Ta samtidig en sjekk på pluggene så ser du hvilke cyl som isåfall ikke tenner :)

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

setter en femmer på multitempføler!..ville evt bytta plugger og sett att alle registermerker er riktige!..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAN bruker ikke Multitempføleren til motorstyring. Den bruker temp-føleren i bakkant av toppen.

Forsøk å koble ut denne for å utelukke den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var borti en S2 med mtm chip som hadde delvis gåen multitempføler,den hoppa på turtall til den nådde 60 grader...bytta multitempføleren og den var 100% normal...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det 3B eller ABY det er snakk om :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig grønn på sånne ting.. hvor sitter den temp følern? Jeg var av med toppdekselet og sjekka ved coilene.. da var det fukt på undersiden av coil nr 3.. var ikke olje eller noe nedi ved tennpluggene! Bytter modulen nå og er det ikke den så skal jeg få prøvd med nye coilstammer! Nå blir den ikke bra ved driftstemp heller så noe er ødelagt! :D Satser på modulen eller stammene! hehe

 

- - - Updated - - -

 

Evt bilder av den tempfølern!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drog ut temp føleren men ingenting skjedde så!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok ikke noe galt med den :) Den brukes i hovedsak for å dra ned turbotrykket ved høy temperatur og gi ekstra suppe ved kaldstart :)

 

Tørket godt av alle pluggene, pluggstammene og plugghullene? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei har ikke gjort det enda, bør jeg gjøre det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt :) Oppførselen tyder litt på overslag fra plugg til gods :)

Da tenner ikke den aktuelle cyl.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 av pluggene var løse.. skrudde ut alle og tørka de skrudde de inn igjenn skikkelig men fortsatt ikke tegn til noe liv på alle 5 syl! Har stor tro på at ene coilen er ødelagt.. må først ordne meg noen! =)) Modulen kommer i posten i morgen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkel sjekk på hvilken sylinder det er: Ta av en og en injectortilkobling, der turtallet ikke synker, har du synderen. Da kan du evt. bytte om på tenningsmodulene for å se om problemet flytter seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet løst! Ene tenningsmodulen var ødelagt og den er nå bytta og bilen går helt normalt! :) Takk for alle inspill! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fint! Ikkenoe er som en turbofemmer i bra driv!!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt rett! Er så gøøøy! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.