#1 Skrevet Januar 14, 2013 Hei=) Har en S4 AAN og når det er under 5- ute og det er bittert så liker ikke bilen seg.. den buurer og vil liksom ikke opp på turtal og sånn går det helt til motoren har nådd driftstempen på rundt 80 grader! Hørest ut som den går på kun 4 sylindere.. kan det være chippen som gjør det eller er det noe annet muffins? Som sagt, når den når en ca 80 grader så er den helt normal igjenn! Noen som har problemstillinger? Mvh Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2013 Tviler på at det er chippen som gjør det. På dieselbiler veit jeg at det er lurt å bytte luftfilter og dieselfilter. Kanskje det er lurt å gjøre det samme på bensinbiler også? Muligens kondens? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2013 Er nett bytta bensinfilter og nytt kn insatsfilter hmm har hørt noen sier det kan være chippen men er veldig usikker da det blir normalt igjenn når den får litt temperatur! hmm skjer spesielt ofte når det er minus grader! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 14, 2013 Tempsensorer kansje? luft eller vann... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2013 Begge 2 skal funke fint! Er jo litt rart at det kun skjer når den er kald da? Og bare blir bedre og bedre! Den lader normalt og alt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 14, 2013 Blir jo nesten ikke opp i 80 grader heller nå som det bikker 15 minus ute.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 14, 2013 Får ikke for mye drivstoff, altså noe ala "choke" problemer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 14, 2013 Kan hende, er usikker på hvilken chip som står i bilen og jeg.. noen chipper dere vil anbefale? mtm chip? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 15, 2013 Har et video klipp men får ikke lagt det inn fordi det er for stort Har konkludert den går berre på 4 sylindara trur no eg.. her er video http://www.youtube.com/watch?v=_oU8oooUwtU&feature=youtu.be 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 15, 2013 Har hørt litt rundt og fått ordna meg en tenningsmodul og få bytta den.. vil tro det er det siden bilen har misslikt sånne moduler før så får vi se! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 15, 2013 Sjekk coilstamme (Den som kobler coilen til pluggen nede under topplokket) for fukt innvendig og utvendig. Ta samtidig en sjekk på pluggene så ser du hvilke cyl som isåfall ikke tenner Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 15, 2013 setter en femmer på multitempføler!..ville evt bytta plugger og sett att alle registermerker er riktige!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 15, 2013 AAN bruker ikke Multitempføleren til motorstyring. Den bruker temp-føleren i bakkant av toppen. Forsøk å koble ut denne for å utelukke den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 15, 2013 var borti en S2 med mtm chip som hadde delvis gåen multitempføler,den hoppa på turtall til den nådde 60 grader...bytta multitempføleren og den var 100% normal... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 15, 2013 Da er det 3B eller ABY det er snakk om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 15, 2013 Er egentlig grønn på sånne ting.. hvor sitter den temp følern? Jeg var av med toppdekselet og sjekka ved coilene.. da var det fukt på undersiden av coil nr 3.. var ikke olje eller noe nedi ved tennpluggene! Bytter modulen nå og er det ikke den så skal jeg få prøvd med nye coilstammer! Nå blir den ikke bra ved driftstemp heller så noe er ødelagt! Satser på modulen eller stammene! hehe - - - Updated - - - Evt bilder av den tempfølern! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 17, 2013 Drog ut temp føleren men ingenting skjedde så! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 17, 2013 Da er det nok ikke noe galt med den Den brukes i hovedsak for å dra ned turbotrykket ved høy temperatur og gi ekstra suppe ved kaldstart Tørket godt av alle pluggene, pluggstammene og plugghullene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 17, 2013 Nei har ikke gjort det enda, bør jeg gjøre det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 17, 2013 Absolutt Oppførselen tyder litt på overslag fra plugg til gods Da tenner ikke den aktuelle cyl. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 17, 2013 2 av pluggene var løse.. skrudde ut alle og tørka de skrudde de inn igjenn skikkelig men fortsatt ikke tegn til noe liv på alle 5 syl! Har stor tro på at ene coilen er ødelagt.. må først ordne meg noen! =)) Modulen kommer i posten i morgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 17, 2013 Enkel sjekk på hvilken sylinder det er: Ta av en og en injectortilkobling, der turtallet ikke synker, har du synderen. Da kan du evt. bytte om på tenningsmodulene for å se om problemet flytter seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 19, 2013 Problemet løst! Ene tenningsmodulen var ødelagt og den er nå bytta og bilen går helt normalt! Takk for alle inspill! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 22, 2013 Så fint! Ikkenoe er som en turbofemmer i bra driv!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 22, 2013 Helt rett! Er så gøøøy! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...