#1 Skrevet Januar 14, 2013 (endret) Hei Har en 97 mod Passat med 1.9 TDI (z1 motokode) 90 hk med automat. Veit ikke nr og type på kasse.. Har 2 problem som gjeren er samme sak: Problemet er at det virker som den ikke klarer å bestemme seg for hva gir den skal ligge i. Dette er spesielt i en motbakke. Kjenner at kassen ligger å velger mellom 2 gir. Virker slik, turtallet går opp og ned og en kjenner trekk kraften forandrer seg. Nå har den flere ganger kvelt motoren i kryss eller ved oppstart. Kassen frir ikke ut. Når en holder den på bremsa og står i ro i et kryss vibrerer bilen. Setter jeg den i fri, øker turtallet på motoren litt med en gang så stabiliserer den seg på vanlig tomgang. Noen ganger kveler den bilen når en skal stoppe eller starte å kjøre. Andre ganger kan en holde den igjen på bremsen. I dag på vei hjem fra butikken kunne jeg kjøre opp bakken her i 20 km/t uten å røre gassen. Når jeg setter den i drive er bilen klar og "tar ut". I nedoverbakker, frir den ut og motoren går på tomgang så lenge en ikke girer ned Noen tips? Noen erfaringer med dette? Olje og filter igjen? Olje og filter er ikke mer en 9/10 mnd gammel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2013 tipper converteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2013 Veit de skifta gir kassa på 140 000 km. Så kassa har ikke rulla mer en 50 000.. Fabrikk ny kasse. Men veit ikke om converteren blei skifta da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...