Anbefalte innlegg

Ny her på forumet. Prøver meg med et problem jeg har: Har en -06 A6 2,0 tdi 4f som nå har rundet 230'. Jeg opplever stadig at motoren hakker/ fusker på tomgang før motoren har blitt ordentlig varm. Merker ikke noe under kjøring, bare når bilen går på tomgang. Når motoren er blitt ordentlig varm er problemet mindre. Jeg har kjørt diagnose uten å få noen feilmeldinger. Byttet EGR ventil uten at det gjorde noen forskjell.

Noen som har vært borti noe liknende, eller har noen tips/ ideer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert dysene, vanlig feil på disse det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan jeg finne ut om det er dysene? Er overhaling/ skifte av dysene en kostbar affere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan forsøke en rens da, de fleste verksteder har tilsetningsstoffer for det.

Det er vel hovedsaklig to ting som kan skje med disse slik som jeg har forstått det, det ene er at dysespissene tetter seg, da kan rens hjelpe, det andre er at dysene rett og slett løsner og lager større hull i toppen...

Møller kan fikse dette, men det koster nok litt.

Luuuurer på om de ikke har noen aksjoner på noen av disse motorene, så du kan jo sjekke det først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Skal sjekke med Møller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.