#1 Skrevet Januar 15, 2013 Har akkuratt montert telestart t91 kit på min 08 t5 kjøpt her http://www.carsystems.pl/vw-multivan-t5-webasto-t91-upgrade-kit-engine-heater-parking-heater,id502.html problemet er at etter jeg har montert settet som vist her:http://www.carsystems.home.pl/carsystems_manuals/T5_climatic.pdf skjer det ikke en dritt når jeg trykker på fjernkontrollen annet enn at den blinker ett langt blink før den har ca 1sekunds intervallblink slik den ville ha gjort hvis greia virker! så da lurer jeg på om det sitter en slags sperre i brennern/canbus som hindrer telestarten i å få kontakt? kjørevarmern virker som normalt og jeg får kontakt med brennern i vagcom, uten at jeg veit om jeg kan slå på telestartfunksjon der?! er manuell ac i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2013 Ikke at det hjelper deg. Men hvor lang tid tok det å montere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2013 ca 3 timer, men går fortere andre gangen vil jeg tro:) jeg og en kamerat som dreiv begge uten erfaring med webasto, men manualen er grei med litt google translate! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2013 man må låse opp varmeren til å godta telestarter. Trenger en usb stikk fra webasto og webasto ledningsnett for å koble bilen mot en pc med webasto program. Merkeverksted har dette utstyret hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2013 man må låse opp varmeren til å godta telestarter. Trenger en usb stikk fra webasto og webasto ledningsnett for å koble bilen mot en pc med webasto program. Merkeverksted har dette utstyret hvertfall Har montert T100 fjernkontroll på min 08 T5 uten å gjøre dette.. det fungerer finfint. Er du sikker på at du har kobla på rett pinne på selve varmeren ? Målt om du får spenning på denne når du trykker på knappen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2013 Har ihvertfall kobla på pin 1 på 6stikkern på brennern.. var det som stod og får jo kontakt med telestarten så?! Ikke vet jeg, skal ringe hellanor og høre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 16, 2013 satt det ledning der fra før ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 16, 2013 Nei, bare ei plast/gummi kladd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 16, 2013 Da har jeg finni ut at brennern ikke er låst, så da får jeg måle litt etter strøm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 16, 2013 Hva står det på skiltet til varmeren? Zuheizer eller Standheizer? Hvis det første (tilleggsvarmer), må den låses opp/endres til en parkeringsvarmer, eller du kan kjøpe en W-bus converter fra Danhag og sette den imellom. Den skal fungere mot en tilleggsvarmer ved å sende servicekoder til varmeren og dermed lure den til å tro at den er en tilleggsvarmer. De leverer også GSM-styring om det er ønskelig. Noe som fungerer utmerket hos meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 3, 2013 Da har jeg finni ut at alle kablene på ledningsnettet inn på telestarten var plassert feil men fortsatt ville ikke brennern starte.. på webasto skiltet stod det standheizer så trodde det var riktig. på fyksen sa de også at brennern ikke skulle være låst, men i stad så jeg tilfeldigvis på skiltet på selve brennern og der står det zuheizer så da må den vel låses opp?! virker nesten som det har sittet en annen brenner der før som det ikke var lås på?! merkelig er det uansett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 3, 2013 man må låse opp varmeren til å godta telestarter. Trenger en usb stikk fra webasto og webasto ledningsnett for å koble bilen mot en pc med webasto program. Merkeverksted har dette utstyret hvertfall Dette gjelder ikke for TT C, kun TT V. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 3, 2013 Nå husker jeg ikke helt hvilken kanal man skal sjekke på måleblokkverdier, det er innenfor de 8 første. Trykk på fjernkontrollen og se da på mbv om den registrerer når du trykker. Det er vel bare tre ledninger som du trenger å koble opp for å få varmeren til å virke. Alt annet er til kupevifta. + og - inn på mottaker samt signalledningen til varmeren. Da jeg la opp TT C på min Scirocco så kjøpte jeg original mottaker samt fjernkontroll, dette virket ikke, den registrerte på mbv men startet ikke. Kjøpte da uoriginal mottaker samt fjernkontroll. Koplet til alt virket på første forsøk. Ingen koding eller noe. Kun tre ledninger til mottaker og original webasto fjernkontroll/motta kersett. Grå og svart fjernkontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 3, 2013 hmm, står at det er tt c men at det er "zuheizer". Er det pin 2 fra telestarten som skal til brennern (pin 1)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 4, 2013 hmm, står at det er tt c men at det er "zuheizer". Er det pin 2 fra telestarten som skal til brennern (pin 1)? Pinne 2 fra telestart er W-bus og skal normalt til varmeren ja. Men Jan Brede spør om du måler spenning på denne når du trykker på knappen, skal varmeren få +12v på pinne 1 på varmeren? Da må du isåfall bruke pinne 3 fra telestart. Men rart det også om du har kjøpt et ferdig kit som skal passe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...