Splitte Bentley mulliner 20" felger

Anbefalte innlegg

Hey :)

 

Jeg skal pusse opp felgene mine men må splitte dem fra hverandre, noen som Jar gjort dette? Er ikke mutter bak men gjenger i tønna, hørte at jeg burde varme opp der hvor gjengene er siden dem er festet med locktight så dem løsner lettere? Eller trenger jeg ikke dette? Kom med tips å triks de som vet hva dem snakker om :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det sies de burde varmes opp. Jeg gjorde ikke det, og det fungerte fint det også ;) Husk at titanium er hardt, men knekker ved for høy belastning. Alu er bløtt, så er veldig viktig med riktig Nm når du skrur de inn igjen. Blir en del jobb når man må borte ut en knekt titanium skrue... Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tipset Petter! :) hadde du noen skruer liggende? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har antagelig noen skruer liggende, men i rustfritt. Vanskelig å finne de i titan. Brukte de på Brabus felgene mine når et par stykker knakk når jeg jeg løsnet dem. Gi hver skrue et lett slag med hammer før du løsner

 

Momentnøkkel er et must når du skrur dem sammen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg splittet mine 2 ganger.

Joachim brukte litt locktiht, men gikk lett og skru opp for det. Jeg varmet ikke,

Skrudde igjen med 22nm hvis jeg ikke husker feil.

Eller husker ikke :P

 

Jeg splittet dem en gang til for og vaske og polere kantene.

Gjorde dette med en drill og noe poleringskit som kunne sette på drillen fra clasohlson.

Fungerte greit det også, Joachim hadde tatt det verste så :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loctite løsner alltid lettere ved bruk av varme men det går uten også.

Må opp i 150-60 grader for at det skal ha noen effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om noen orginal skruer i titan som sitter i dine. Hvis du trenger , og ja lykke til med og borre :) Hilsen en som har knekt en !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om noen orginal skruer i titan som sitter i dine. Hvis du trenger , og ja lykke til med og borre :) Hilsen en som har knekt en !

 

Tror jeg brukte rundt 3 timer på min.......

 

Var ikke noe lettere å få opp den felg-fikser-firmaet hadde rundet hodet på......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg gjorde med de knekte var å borre flere hull rundt bolten, for så å fiske den ut på en eller annen måte. Fikk en felgfikser til å legge en kladd med god og varm alu i hullet. Så ble det slipt strøkent før nytt hull ble borret i søyleborremaskin. Ble som nytt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg gjorde med de knekte var å borre flere hull rundt bolten, for så å fiske den ut på en eller annen måte. Fikk en felgfikser til å legge en kladd med god og varm alu i hullet. Så ble det slipt strøkent før nytt hull ble borret i søyleborremaskin. Ble som nytt ;)

 

Er nok lurere å borre hull i senter på bolten, og bruke ekstraktor (sk. grisepikk), var det jeg gjorde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å joda, prøvde det først, men var mer eller mindre umulig å borre i bolten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.