Audi 2,3 cabriolet. 1992. Feil ved mekanisme til nedfelling av tak.

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny medlem, så det er mulig mitt tema er tatt opp gjentatte ganger. I så fall er det fint om noen kan referere til en tråd. Lurer på om noen har noe erfaring med utløsermekanismen til lokket til rommet der taket legges ned (knapp i døråpningen, manuell mekanisme). Bilen er en Audi 2,3 cab -92. Begynte å tulle ved ugjevne mellomrom. Brekk står på, tenning står på osv. Nå har den sluttet helt å virke, må åpne luken manuelt med umbraconøkkel. Regner med at den er koblet til sentrallåsen, ettersom koffertlokket låser seg i prosessen. Virker som låsen til koffertlokket ikke "snakker" med låsemekanismen til lokket lengre. Har sjekket alle koblinger etc, uten å finne noe feil. Vurderer å overstyre med en lukket krets til begge låsemekanismene på lokket hvis jeg ikke finner ut av problemet. Erfaringer med dette? Gode forslag på hva som kan være årsaken? På forhånd takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard feilen bruker vel å være brudd i kablene som går til koffertlokket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen skal du være, Geir-Frode!

Har selv skjøtt alle kablene til bakluka, ble mer og mer feil og til slutt funket ingenting pga. brudd og kortslutning. Litt knot, men ny kabelmatte koster 4-5', så det er verdt å prøve litt!

Jeg hadde i tillegg det morsomme problemet at bakluka ble forble låst innimellom..

Ser ut som at Audi absolutt ikke 'kan' kabel, har måtte fikse kabling til bakluka på alle tre bilene på tunet grunnet brudd og kortslutninger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som at Audi absolutt ikke 'kan' kabel, har måtte fikse kabling til bakluka på alle tre bilene på tunet grunnet brudd og kortslutninger!

Det er nok ikke bare Audi/VW, det er ganske mange biler som sliter med brutte kabler til koffertlokk/bakluke, og også dørene. Det er en kombinasjon av alder, manterialtretthet (alderdom) og mekanisk belastning, så det er ikke så rart egentlig at ledningene bryter av til slutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, kan se ut som jeg er i godt lag. Da skal jeg se litt på det, så snart temperaturen stiger til akseptabelt knotenivå. Hvis jeg ikke får det til, får jeg skaffe ny kabelmatte. Det er snart det eneste som ikke er nytt på den. Vil ha den så original/strøken som mulig. Takker og bukker for raske tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.