Har jeg fått registerras? A4 1.8t APU. Oppdatert: Motor byttet!

Anbefalte innlegg

Vært mye frem og tilbake med tidligere eier, men nå har det skjedd noe.

 

Etter 3 uker med roting så fikk dem til.... ingenting.

 

Men nå fikk jeg overført en sum heldiggriser på konto fra tidligere eier, og motor er nå på vei fra Danmark.

Denne har gått 72 000km mindre en den som sto i, så det er ikke feil.

 

Regner med ny motor ankommer Bergen torsdag neste uke.

Blir spennende og satser på at det lar seg gjøre å hive motoren inn i løpet av torsdagen/fredagen.... Så, er det bare å håpe på at det kommer snø!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare ett bytte med lik motor trenger du ikke si det til noe tilsyn, men skal du bytte til en annen motor enn det bilen din er godkjent med (det som står i vognkort) skal det meldes inn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takk! Det gjør ting litt mindre komplisert!

 

 

Har fått bestilt time for motorbytte nå, blir bytte av motor, register reim ink. vannpumpe, rense oljesil og ny clutch.

Hiver bare på original clutch nå når motoren er ute, og den som står der har begynt å slure litt. Godsakene får komme senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da snakker vi!

 

Nå i dag hentet jeg endelig bilen min!

 

Utført:

Fått levert brukt motor.

Motorbytte.

Renset oljesil.

Byttet register reim ink. vannpumpe(tok den i samme slengen selvom den ikke er i registeret på APU).

Byttet clutch (Sachs).

Sjekket slakk i turbo. (var såpass slakk at det er neste som står på planen).

 

Det har tatt veldig lang tid.

Ble nesten 2 uker utsatt grunnet jeg fikk feil motor levert fra Østfold bildemontering.

 

Fikk en AEB motor som var sleten... Hadde stått ute og så og si alt som kunne ruste var dekket i rust. Flere rør var brekt av og hele multireim opplegget var ødelagt. Skjeve hjul og bøyd strammer. Den kom også uten bunnpanne som var greit og avtalt, men dem hadde faktisk satt motoren med oljesilen rett ned på pallen.

 

Ble ganske skuffet over første motoren. Og responsen fra dem når jeg ringte og informerte om hva jeg hadde fått.

Dem mente det var helt greit. Og han hadde sett motoren før den ble sendt men sendte likevel grunnet han mente blokk og topp var lik så gikk greit..

 

Jeg var ikke enig. Så det endte med at de sendte meg en annen motor.

 

Denne virker ganske bra. Korrekt motor, ingen rust, ~137 000km.

Ba verkstedet som byttet motoren om å rengjøre oljesilen. Men denne var helt strøken sa dem. Så virker som gode greier.

 

 

Var deilig å kjøre egen bil igjen, og gleder meg til å kunne kjøre til jobb selv i morgen. Er så lei buss! : bh :

 

 

Nye motoren ser ut til å virke som den skal.

 

Liten lekk i topplokkdeksel. Så tar å bytter pakingen til helgen.

 

Den er også litt tungstartet når den er kald (Ikke mye, men mer en gamle motoren var og hva denne er når den er varm). Men jeg gir den litt tid til å komme seg. Jeg aner jo ikke hvor lenge motoren har stått stille.

 

Det som er litt spennende er at "reset" knappen til kjørecomputeren på undersiden av vindusvisker bryteren/armen ikke virker lengre.. Dette er noe som har kommet etter motor bytte. Så nå er det bare å finne ut om det faktisk har noe med motorbytte å gjøre. Noen som vet?

 

Bortsett fra dette så virker det som alt er slik det skal være, og det er kjempe bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.