Anbefalte innlegg

Var så heldig å ha en Kiwi "frukt og grønt" pose som endte med å dekke til innsuget på viften til min DEFA Turmini kupévarmer.

Resultatet er noen timer med varm plast som sikkert har gitt fra seg noen avgasser, selv om jeg ikke merker nevneverdig eim av varmeren.

Tror derfor muligens det er midtkonsollen som har gjort dette, så da lurer jeg på om noen har tips til å klare å fjerne eimen av dette?

 

Bilen har stått og luftet seg med vinduer nede over natten, det hjalp noe. Med friskluftstilførsel under kjøring blir det nærmest uproblematisk.

Men det er allikevel tung luft og eim etter stillestående parkering o.l., så lurer på å gå over dørsider, stoler o.l. med våt klut og støvsuger, og taket kan få en runde med støvsuger. Er ikke helt klar for Wunderbaum i mitt liv, og håper noen evt har noen ninjatriks. : grønn :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilverksteder (f.eks. Toyota på Rud) har en luftrensemaskin som står natten over (og bruker en slags rensevæske i selve maskinen) som i hvert fall funker hvis man har tømt en bensinkanne i bilen. Kanskje noe sånt kan funke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg husker vi ofte brukte en Wurth(?) sak på Skoda Trondheim, men de er vel ofte i sammenheng med starte opp resirkulasjon av kupeviften. Men ellers er du inne på noe, dersom man har tilgang på slikt. :)

 

Evt tilsvarende spraybokser som har litt lurium? Usikker på om typiske Armour All har slikt.

 

Ellers får man bytte bil. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å gå innom en bilpleie firma eller bilforhandler som har en Ozon maskin hvis ikke det er det dere snakker om? Den tar knekken på alle bakterier og det mest av lukter. :)

 

Eller kan man kjøpe CRC sin klimarens, den funket veldig bra i passaten min når jeg skiftet pollenfilter. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.