Deaktivere kickdown på DSG i manuell modus Hjelp og meninger settes pris på!

Anbefalte innlegg

Er lei av at jeg ikke får bestemme giret ved pådrag i manuell modus på DSG-kassen. Noen med tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du chippe kassa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil det si?

Da må du chippe kassa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan nok gjere enda meir. Men ein kan ta vekk overstyringen av kassa. Er litt meir vanligt i GTI eller S biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil dette påvirke automatgirmodusen? For det er bare manuell jeg vil forandre på, tror jeg. Egentlig er vel DSG fæl til å velge 4. Gir med alt for mye turtall, når det er 5. gir som er riktig(auto). Trenger ikke 3500 omdreininger på normal kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig, irriterer meg over dette selv. Ikke lett å prøve å more seg bittelitt på glatta i vanlig Drive heller. Den merker at det spinner litt og at man kjører litt aggressiv og vips så girer den ned og det høres ut som om du lærekjører for første gang.. Samme skjer i manuell modus. Håpløst.. Greit at kassa tilpasser seg hvis du har i sport-modus eller noe, men ikke når man kjører manuelt i det minste.

Men bortsett fra det er det jo fine kasser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer om jeg fjerner/flytter kickdownknappen slik at den ikke blir aktivert ved skikkelig gasspådrag? Er dritt lei nå. Setter den i manuell, fjøler pedalen, kassa går fra 6. til 4. gir, jeg forteller dsg-kassa at JEG ER SJEFEN OG SKAL HA 6. Gir. Dermed girer jeg tilbake imens jeg holder pedalen nede. Da får jeg godt med drag på kjerra og momentet gjør jobben. Føles som VW har lagt opp til at DSG-kassa skal ryke pga masse unødvendig opp og nedgiring! Ingen vits med manuell modus på en automat hvis kassa girer selv!!

Noen flere innspill/råd? Hva slags muligheter er det ved "chipping av kassa"? Kan jeg ha deaktivert kickdown på manuell og max 1 gir downshift på automatmodus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.