#1 Skrevet Januar 17, 2013 Audien min vil ikke starte... Jeg tok å slo ut innmaten i katalysatoren monterte eksosanlegget igjen med nye pakninger. kjørte hjem (3km) stoppet bilen for natten. Dagen etter på startet jeg bilen for å kjøre til biltema(16km t/R) og kjøpe nye eksosklemmer. Når jeg var ca 2 km unna huset mitt så havnet jeg bak en gravemaskin som kjørte i 30km/t uten mulighet til å kjøre forbi. når muligheten kom så kjørte jeg forbi, syntes bilen virket veldig slapp. bilen ble bare mer og mer slapp. til slutt begynte motorlampen å blinke. svingte av veien og stoppet bilen. prøvde å starte den og den startet. ga gass i 1 og 2. giret men ville ikke opp i fart til slutt døde bilen bare ut. prøvde å starte igjen uten respons, hørtes ikke ut som den ville tenne sikkelig. fikk bilen tauet hjem. og jeg måtte reise en uke på jobb. Så nå har jeg fått feilsøkt på bilen, fant ut at bankesensorene var blitt utløst og feiltenning på sylinder 1 og 2. trodde det var "chipen" som var blitt feil med, så tok å flashet bilen tilbake til orginal, prøvde å starte uten at den ville tenne... OG det som er det rareste av alt er at dette skjedde på akkurat 250000km... Ble vel en litt lang tråd, men trenger hjelp... VIN: WAUZZZ8DZ1A010580 Mileage: 250000km/155342miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 06B-906-018-AWT.lbl Part No: 4B0 906 018 R Component: 1.8L R4/5VT 0002 Coding: 11201 Shop #: WSC 01286 VCID: 3064A7AAF038723 WAUZZZ8DZ1A010580 AUZ5Z0Y5072312 14 Faults Found 18010 - Power Supply Terminal 30 P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent 16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31) P0238 - 35-00 - Signal too High 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-00 - 18058 - Powertrain Data Bus P1650 - 35-10 - Missing Message from Instrument Cluster - Intermittent 16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96) P0106 - 35-00 - Implausible Signal 16795 - Secondary Air Injection System P0411 - 35-00 - Incorrect Flow Detected 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add) P1136 - 35-10 - System too Lean - Intermittent 17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) P1127 - 35-10 - System too Rich - Intermittent 16804 - Catalyst System; Bank 1 P0420 - 35-10 - Efficiency Below Threshold - Intermittent 18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS P1606 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00 - 16685 - Cylinder 1 P0301 - 35-00 - Misfire Detected 16686 - Cylinder 2 P0302 - 35-00 - Misfire Detected 17658 - Fuel Level too Low P1250 - 35-00 - Readiness: 0000 0000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 18, 2013 hva er det som er riktig OHM på coilene ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 18, 2013 Ka du mener med "chip" ? Utifra feilkodene så ser ikke det ut som den har hatt det så bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2013 Er bsr ppc chip på den. trenger bare å koble til i diagnosekontakten og flashe ecuen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 18, 2013 Slet feil kode og les på nyt.Samtidig mål spening til batteri og fra dynamo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2013 motorlampa kommer om du bare tømmer cat uten å evt sette spacer på bakre lambda, men ser ut til att det er litt mer enn dette som er feil her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2013 Hah, det som var problemet... var at den var fri for bensin.... Men det tenkte jeg ikke på engang, for måleren viste mellom tom og kvart tank, var ikke før jeg feilsøkte at jeg fant det ut.. Hvorfor kommer den motorlampen opp om man ikke spacer den bakre lambdasonden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...