Oljelekkasje på filterhus

Anbefalte innlegg

Idag hadde jeg start på golf'en igjen etter skifte av kam/ventilløftere og toppakning.

Men har fått en oljelekkasje ved filterhuset.

Det ser for meg ut som at det kommer fra røret som går fra filterhuset bak til turboen (En som hjalp meg løsnet såvidt på denne for å forsøke å få litt å gå på når røret skulle monteres på turbo'en, men den ble ikke tatt av, ble bare løsnet noen mm.)

Har strammet litt på mutteren som holder røret, og det ble bedre, men det ser ikke ut til at lekkasjen er helt borte.

Noen som har gode tips til hvordan jeg skal få dette fikset?

(Golf 5 1,9 TDI 4motion 2005 modell)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen gode tips?

På min 1,9 TDI var røret sprukket rett over konen rett under mutteren. Riktignok i en A4 b5. Så det ikke før jeg demonterte røret og fikk skudd bak mutteren. Kappet røret og satt på en ny kon(8mm) som jeg kjørte lenge med. Holdt helt til jeg byttet til større turbo i hvertfall. Da byttet jeg det for å være sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får ta løs røret for å se etter. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH]188443[/ATTACH]

Prøv Strame nr.18 skruer størelse 27,bruk lang pipe nøkel,ofte leker olje der pakning nr 16.

Hvis det ser ut oljefilter hus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er ikke et slikt jeg har.

Det et innsatsfilter på min.

Jeg skal finne en tegning av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser slik ut:

N17-0233.png

Jeg har idag hatt av nr 5 og 6, og det ser ut til at det ble tett etter at jeg er sikker på at disse er skrudd skikkelig på.

MEN..... Klarte selvfølgelig å kneppe oljetrykk-føleren som står rett ved (nr 7 på bildet)

Så da må jeg få meg en ny slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.