Behov for lysjustering etter senking på Xenon?

Anbefalte innlegg

Har orginalt Xenon på bilen med nivå regulering, så ser jeg folk tar lysjusterings kontroll etter senking. Er dette nødvendig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg lurt på selv, jeg ser folk her inne gjør det men når jeg spurte Møller så sa de at det var unødvendig. Svv spurte heller ikke når jeg var innom å godkjente senken.

Jeg synes dette er merkelig, trodde iallefall de måtte grunninnstilles, men nei var svaret fra Møller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart. Men er jo selv justering på de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egen erfaring er at de ikke peker rett etterpå har justert etter at jeg jeg justerte senket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyser feil om du ikke justerer. Må sette grunninnstilling til at bilen er lavere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta det samtidig med 4-hjulskontroll.. koster 0kr ekstra :) I hvertfall på SSP.. tror jeg betalte 1400 for min forrige bil(golf v)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte gjøre det når jeg senka min '99 A6. Ordna det selv med VagCom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra egen erfaring med senk på tidligere biler både med og uten xenon så er SVV ofte mye blidere og samarbeidsvillig når du har papirer på lyskontroll, selv om det ikke er nødvendig. Det koster ingenting ekstra på 4-hjuls-kontrollen... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster ingenting ekstra på 4-hjuls-kontrollen... ;)

Jeg har forøvrig også fått gjort det uten ekstra kostnad på EU-kontrollen. Det er bare å spør, så gjør de det som regel samtidig med EU eller service.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forøvrig også fått gjort det uten ekstra kostnad på EU-kontrollen. Det er bare å spør, så gjør de det som regel samtidig med EU eller service.

Det forutsetter vel at du gjør EU-kontroll hos et verkested som har utstyr for 0-stilling av autojusteringa, eller tar jeg feil?

Ser for meg at med xenon så må man først få lyktene justert fysisk, for så å få nullstilt autoleveling med VAS (eller VAG-Com eller lignende)?

Jeg har ikke xenon selv, så det er mye mulig jeg tar feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil kan det vistnok ikke 0 stilles - det må gjøres på en annen måte. Mulig pga adaptiv lysasistent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det må du :) Lysbildet mitt ble lavere etter jeg senket så vil påstå at du må.. Hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det forutsetter vel at du gjør EU-kontroll hos et verkested som har utstyr for 0-stilling av autojusteringa, eller tar jeg feil?

Ser for meg at med xenon så må man først få lyktene justert fysisk, for så å få nullstilt autoleveling med VAS (eller VAG-Com eller lignende)?

Jeg har ikke xenon selv, så det er mye mulig jeg tar feil.

Det er sant, jeg hadde EU-kontrollen hos Skoda. Prosedyren er motsatt, du setter styreenheten i "service" først, så justerer du lysene manuelt på skruene, og så gir du styreenheten kommandoen at den skal lære den nye innstillingen, dvs at dette er det nye nullpunktet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.