Register/kile -havari. Funnet årsak, og skade. Misstanke om aldri byttet

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Da har motoren min snublet, ble litt mye på en gang tenker jeg...

 

Er register eller kilehavari. Og virker som toppen er helt låst, så har nok fått litt juling..

Reg.reim er byttet for 1.5 år siden og har gått ~53' km, så var ikke akuratt forventet at dette skulle skje.. : bh :

 

Jeg trenger hjelp til å finne ut hva som er skadet, så jeg kan få fatt i det jeg trenger.

Bilen står i Åsane.

 

Kan fint klare meg med kun sted å stå hvis noen har et sted som er ledig!

 

Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipern, er det ikke lett å se om reimen har røket? bare til å klipse opp det øverste dekselet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går kveld tok jeg av front og topplokk. Fant ut hva som var årsaken.

 

Strammeren har gitt seg. Selve staget har knukket helt av nederst der det går inn i hydralikk greien..

Jeg hadde en liten flappre lyd jeg ikke har funnet ut av hva var for noe, så kan tenkes det har vært strammeren som har stått og hoppet litt..

 

Stempel har tatt ventiler i sylinder 1 og 4.

 

MEN!

Reimen er original, altså med audi-ringer og hele greien.

Det kan derfor tenkes at den ikke er byttet på et lite verksted i england som nesten garantert ville brukt en uoriginal reim, som dog. har tilsvarende kvalitet til billigere penge.

Er vel kun audi forhandlere som får reim med audi-ringer på? Og er vel ikke vanlig at verksted tar turen til audi forhandler for å kjøpe reim?

 

Gromstad Auto i Arendal som tidligere eier har benyttet opp til ~165 000km har heller ikke noe historikk på bytte av reg.reim.

Og han jeg traff i telefonen der sjekket også et system for tyskland han sa at det ofte blir registrert dersom noen andre verksteder i utlandet kjøper reg.reim til bilen, der var det heller ingenting.

 

Uansett så har det etter nærmere inspeksjon av en fagmann blitt konkludert med at denne reimen er så utrolig slitt, og begynt å revne osv. er så slitt at den er helt utslitt, har nok strekt seg en del også..

 

Så jeg har nå skriv fra autorisert verksted at grunnet slitasje så kan dem ikke se det mulig at denne reimen kun har gått ca. 50 000km. Den har mye mer slitasje en det som er vanlig etter den har gått fulle intervallet og bør byttes.

 

Så slik vi har kommet frem til det så er ikke reimen blitt byttet i det hele tatt. Og er da ganske utrolig at etter 193 000km så har enda ikke reimen ryke, men det var like før. Den har raknet rundt alle tennene.

 

Tar nå dette videre med selger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.