#1 Skrevet Januar 19, 2013 Hei, i dag skulle eg åpne bilen men det var ingen liv i det. Måtte bruke vanlig måtte a komme meg inn i bilen. Så skule eg starte motoren, men igjen, ingen lys ingen indikasjon at det er liv i bilen. Batteriet er bra, så tenker eg at det kan være noe sikring. ER det noen som kan hjelpe med den saken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2013 Ta fram instruksjonsboken, står en fin oversikt over alle sikringene der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2013 Har sjekket alle sikringer. Alle er bra. Eg kan ikkje forstå kan det kan være. Det ser ut som ingenting gjør kontakt med batteriet. Kanskje gjording har gåt ut av plassen? hvis ja, hvor er det tilkoblet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2013 Hei. A4'n min fikk noken byger der den kuttet strømmen. Koblet av batteriet og lot de stå litt.. virker som en automatsikring som slo ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 21, 2013 altså, koble batteriet ut og koble på igjen? Skal prøve det nå eg... Håper det funker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2013 Eg koblet ut batteriet og ventet ca 2min men ingenting. Bilen e fortsatt død. Noen andre forslag før eg ringe til Naf? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2013 Har du sånn liten boks oppå batteriet med 3 sikringer i? Sjekk om disse har gått. Det skal være 3x 30Ah sikringer der om du har samme som vi har i 2002 modellen vi har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 21, 2013 Ja, det finnes en sånn boks Andreas. Alle de tre sikringene er i orden. Har sjekket forresten alle, ingen sikring som er gåen. Nå tenker eg at kanskje det er en sånn 12V bus eller relay, vet ikkje akkurat hva det heiter, som er slått ut. Likevel eg vet ikkje hvilken det er og hvor det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 21, 2013 Har du målt sikringene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 21, 2013 Har du målt sikringene? Nei, ikkje ennå, skal se på det i morga. Hvor mange amp bør det være på målingene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 21, 2013 Nei, ikkje ennå, skal se på det i morga. Hvor mange amp bør det være på målingene? Det letteste er å måle motstanden (resistansen) i sikringen. Den bør være veldig nær 0 Ω (Ohm). Hvis sikringen har gått får du ∞ (uendelig høy) motstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 24, 2013 Problemet er altså løst. Dumme batteri indikator! Eg tok måle apparatet til bilen så tenkte eg, la meg måle batteriet først..... bra eg gjorde det. Batteriet var helt utladet og indikator likevel med en kjempe fin grønn farge! Takk for hjelpen alle sammen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 24, 2013 Biltema batteri? Min indikator er også grønn, men vet at batteriet mitt er meget dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...