HID i fjernlys på Passat 3GB 2001 - Problemer med innfestning

Anbefalte innlegg

Mamma har vært plaget med at fjernlysene på bilen har vært helt elendige, så jeg bestillte opp et H7 55w kit til og skulle montere det i bilen hennes i dag. Men det var ikke så enkelt fant jeg ut. I mellom pæren og kontakten på orginaloppsettet står det et blekkstykke som låses av når man setter pæren i kontakten, også brukes den biten til å låse pæren på plass i lykten. De som har 3BG vet sikkert hva jeg snakker om.

Når jeg skulle montere HID kittet så var det ikke mulig å dele pæren i fra ledningene, så dermed fikk jeg ikke montert dette blekkstykket, og pæren lot seg ikke feste i lykten. Dermed måtte jeg bare pakke sammen og montere tilbake orginalt.

Dersom det ikke lar seg gjøre, så monterer jeg i stede relè på lysene, men så må jo dette også være mulig? Har kjøpt kit i fra VVME som jeg har handlet med maaaange ganger før uten problemer. Men har vært borti f.eks på V70en at det måtte bestilles spesielle kit - er dette tilfellet også på Passaten, eller er det en enklere løsning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha egne pærefester utviklet for xenonpærer, når du monterer xenon i Passat 3BG.

http://www.ebay.com/itm/VW-PASSAT-B5-5-B6-XENON-HID-BULB-HOLDERS-ADAPTORS-/300787522341

Gjorde nettopp dette på min Passat 2002.

Jeg plukka laust klipset fra orginal pluggen. (som avbildet i ebay link)

Tredde pluggene på xenon pæra gjennom klipset (måtte bøye klipset litt for å få pluggene igjennom)

Monterte

Gikk smertefritt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok nytt kit, pluggene på denne er like store som sokkelen på pæren, så det går ikke. Vurderte å klippe opp blekket og tinnlodde igjen, eventuelle klippe ledningene på Xenon ... men droppet begge delene, mest sansyneligvis klokelig.

Edit: AH! Trudde du linket til nytt kit PerL. Det der burde fikse biffen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare klipp opp blikket og tre inn pæra og monter det sammen. har gjordt dette på 4 biler og fungerer uten problem. du låser jo ringen når du monterer pæra så det er ikke noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dette kittet var det ikke mulig å dele pæren i fra ledninga ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte som nevnt tidligere i tråden, klippet blekket, men nå har jeg følelse av at lysene peker rett til himmels. kan det være årsaken at jeg har klipt blekket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte som nevnt tidligere i tråden, klippet blekket, men nå har jeg følelse av at lysene peker rett til himmels. kan det være årsaken at jeg har klipt blekket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.