#1 Skrevet Januar 20, 2013 Har en Passat 1.9TDI som bruker mye suppe. Langkjøring 0.9.... å da prøver jeg å kjøre den så fint som mulig. Dette er jo mere enn min mildere trimma 1.8T bruker. Hva kan være årsaken? Har byttet til nytt luftfilter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2013 Lmm, feil på dyse elektronikk, sliten kasse er noen ting som faller meg inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 20, 2013 Dårlig temp-giver, lamdasonde, drivstoff-lekkasje, mekanisk tilstand på motor, innsprøytings-timing, diesel-pumpe, map-sensor, eksos/katalysator. Listen er lang, dette er ting som stod i Autohidden. 1. ting en må gjøre er å kjøre en diagnose. Ta dette og se om det dukker opp noe. Sjekk i lokallaget ditt (hvis du har et lokallag i nærheten) om noen har vcds og vil hjelpe deg. Eventuelt Møller. Går motoren fint? Hvordan er eksosen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 20, 2013 Har kjørt diagnose. Er ikke noen sensorer som viser feil på. Motoren går som en klokke, og eksosen er hvit (ikke mye). Men Kjell sier slitt girkasse. Det kan stemme noe da den ligger og veksler mellom 4-5gir i 80km/h så snart det blir litt motstand. Men har testet dette i ca 90km/h over et stykke. Da holder den seg i 5gir fint, men bruker mye. Hva med innsug? Egr? Med 220000 på tellern kan dette være nogså tett? Og om jeg gløtter på slanger mellom turbo og ic, så er dette innsmurt i olje. Kan det være mye olje der som må bort? Turbo ble byttet på 200000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 20, 2013 Hvordan er det med temperaturen på motor og termostaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 20, 2013 Hvordan er det med temperaturen på motor og termostaten? Tempen sliter jeg med. +5c får jeg 75c -5c får jeg 70c -20c får jeg 50c Så blir å bytte termostat til en ny 87c 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2013 Skift termostat å se. Husk at du skader motoren hver eneste gang du bruker den med defekt termostat da motoren aldri får 100% den driftstemp. den skal ha.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 5, 2013 Da er termostat byttet. Tempen holder seg nå på 90c. Forbruket gikk litt ned, men ligger enda på rundt 0.8 på langkjøring. Og forbruket på tomgang gikk ned fra 1.3 l/h til 1.1 l/h Bytte dyser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 5, 2013 Rart den ligger å skifter gir. Er vnt staget på turbo riktig innstilt? Henger ikke på bremser? Mener også forbruket på passaten vår ligger på 0,7l/h på tomgang. Blir det mindre hvis du slår av klima? OT, men var det greit å bytte termostat, vanskelig å komme til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...