Anbefalte innlegg

Har en 2002 A6 1,9Tdi hvor voltmeteret stor sett er på glattisen.

Det viser 16V nesten hele tiden, med unntak små avbrekk hvor det peker på 12V - samtidig som det står "sich" i triptelleren...

Noen som har vært ut for lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt spenning med annet voltmeter?

Kan være spenningsregulator i dynamo som tuller, og at voltmeteret faktisk viser korrekte tall.

Bør sjekkes da det kan bli værre og elektriske komponenter ikke har godt av for høy spenning.

Jeg hadde dette på gamle bilen, var oppe i 18 volt etter bytte av diodebro og spenningsregulator i dynamo, fikk defekte deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2002 A6 1,9Tdi hvor voltmeteret stor sett er på glattisen.

Det viser 16V nesten hele tiden, med unntak små avbrekk hvor det peker på 12V - samtidig som det står "sich" i triptelleren...

Noen som har vært ut for lignende?

På en 2000-modell A6 jeg hadde før begynte plutselig voltmeteret å vise over 16V.

Målte spenningen og den var som den skulle, altså ikke 16V.

Fikk fikset det på garanti den gangen (det var i garantitiden på bilen).

De måtte bytte hele instrumentpanelet, det var visst ikke mulig å bytte bare voltmeteret (sa de i hvertfall).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er tidlig i forskingen på problemet enda, men skal ta en liten runde og måle spenning :)

Takk for tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.