Hvilke gjenger på bremse rør koblinger på S2?

Anbefalte innlegg

Skal til å bestille noe rør og fittings til bremsesystemet via nett og lurte på om noen vet hvilke gjenger som er brukt på S2?

Tenker da på bremsemaster,fordelingsventil og ABS pumpe. Ser ut som samme gjengene på alt og det er enten M10 x 1 eller 3/8" x 24 UNF.

Noen som vet, har ikke bilen foran meg nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mest vanlig med M10x1 på europeiske biler :) var det på golfen iallefall, så vil tru at det er det samme på audi'n :)

og ved søk i ETKA så fant jeg ut at det er tilfelle på S2'n også :) M10x1 er det du skal ha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

M10 x 1 Bubble Flare

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, må vel ha meg ett dobbelt flare verktøy. Er Biltema sine gode nok eller må man opp i gasolin sine til 2k +?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det står at man ikke må ta av rørene? Hva er poenget med det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså må rørene stå fast i klamrene for å bruke dette verktøyet? Hmmm mens jeg leser en gang til så mener dei vel at man ikke er nødt til å ta av røret:-) litt kjapp der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det er forskjell på double flare og bubble flare som VAG bruker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok , desse billig verktøyene, tar dei den typen også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Saved as PDF" :-)

Meget nyttigt, takk skal du/dere ha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp, bubbleflare er første trinn. gjorde opp igjen alle bremserør på golfen før jeg godkjente den, lagde alt selv

relativt lett :) jeg brukte da NiCu rør fra biltema. holder godt enda, dog har de blitt grønne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar frem denne igjen..

Må skjøte et rør bak, oppunder Nazze, og bytte en annen bit. Må til med rør og verktøy, og går for Biltemaverktøyet som står over. Rørene er greie, de har bare 3/16", så det må være riktig. (Passer nok bra i en 5mm nippel!) Tar kobbernikkel-utgaven. Men hvilke nipler kan brukes? Det er jo en skog av nipler med M10! http://biltema.no/no/Sok/?query=bremser%C3%B8r&page=1

Forslag? Hva har du brukt, Dan?

Glad for alle svar! :)

(Tar vel med meg en gammel når jeg handler, tenker jeg.. :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, vanskelig og svare på hva du trenger.

men jeg brukte

Bremserør: 66-499

Nipler: M10x1 - 16,7mm lengde, 11mm nøkkelvidde: 66-498

relativt enkelt. men, kan være greit og måle dypde, kan være du trenger mer gjenger enn hva jeg gjorde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk! Får bare ta med en gammel og sammenligne! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handlet inn, og verktøyet er en drøm å bruke! Prøvde med 3/16" DIN-bakke, og synes jeg fikk bra (=veldig lik den som alt stod på det gamle røret) resultat, kan det stemme at dette er riktig? Var med fint lite info bortsett fra det som var trykket på omslaget.. :P (Tok den til 1200 man kan bruke på bilen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, "trinn" en på dobbelt-kon vertøy blir sånn ca bubbleflare og funker som snus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.