#1 Skrevet Januar 22, 2013 Skal til å bestille noe rør og fittings til bremsesystemet via nett og lurte på om noen vet hvilke gjenger som er brukt på S2? Tenker da på bremsemaster,fordelingsventil og ABS pumpe. Ser ut som samme gjengene på alt og det er enten M10 x 1 eller 3/8" x 24 UNF. Noen som vet, har ikke bilen foran meg nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2013 mest vanlig med M10x1 på europeiske biler var det på golfen iallefall, så vil tru at det er det samme på audi'n og ved søk i ETKA så fant jeg ut at det er tilfelle på S2'n også M10x1 er det du skal ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2013 Ok god knall:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2013 M10 x 1 Bubble Flare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2013 Ja, må vel ha meg ett dobbelt flare verktøy. Er Biltema sine gode nok eller må man opp i gasolin sine til 2k +? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 22, 2013 Biltema sitt holder i massevis. Men om du skal jobbe på orgnialrørene må du minst ha dette: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Koningsverktoy-191261/ Her klarer du flere varianter, og fungerer godt til å lage til skjøter på orginalrør hvor det er trangt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 22, 2013 For ordens skyld, denne er også obligatorisk! http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsevaier--slange--ror/Bremseror/Rorkutter-191220/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2013 Ser det står at man ikke må ta av rørene? Hva er poenget med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 22, 2013 Altså må rørene stå fast i klamrene for å bruke dette verktøyet? Hmmm mens jeg leser en gang til så mener dei vel at man ikke er nødt til å ta av røret:-) litt kjapp der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 22, 2013 (endret) Husk at det er forskjell på double flare og bubble flare som VAG bruker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 22, 2013 Ok , desse billig verktøyene, tar dei den typen også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 23, 2013 Tror det da bubble flare er første trinnet mot en double flare. Sjekk her for info: http://mgaguru.com/mgtech/hydraulics/ht120.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 23, 2013 "Saved as PDF" :-) Meget nyttigt, takk skal du/dere ha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 23, 2013 jupp, bubbleflare er første trinn. gjorde opp igjen alle bremserør på golfen før jeg godkjente den, lagde alt selv relativt lett jeg brukte da NiCu rør fra biltema. holder godt enda, dog har de blitt grønne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 14, 2013 (endret) Tar frem denne igjen.. Må skjøte et rør bak, oppunder Nazze, og bytte en annen bit. Må til med rør og verktøy, og går for Biltemaverktøyet som står over. Rørene er greie, de har bare 3/16", så det må være riktig. (Passer nok bra i en 5mm nippel!) Tar kobbernikkel-utgaven. Men hvilke nipler kan brukes? Det er jo en skog av nipler med M10! http://biltema.no/no/Sok/?query=bremser%C3%B8r&page=1 Forslag? Hva har du brukt, Dan? Glad for alle svar! (Tar vel med meg en gammel når jeg handler, tenker jeg.. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 15, 2013 Tja, vanskelig og svare på hva du trenger. men jeg brukte Bremserør: 66-499 Nipler: M10x1 - 16,7mm lengde, 11mm nøkkelvidde: 66-498 relativt enkelt. men, kan være greit og måle dypde, kan være du trenger mer gjenger enn hva jeg gjorde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 15, 2013 Ok, takk! Får bare ta med en gammel og sammenligne! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 18, 2013 Handlet inn, og verktøyet er en drøm å bruke! Prøvde med 3/16" DIN-bakke, og synes jeg fikk bra (=veldig lik den som alt stod på det gamle røret) resultat, kan det stemme at dette er riktig? Var med fint lite info bortsett fra det som var trykket på omslaget.. (Tok den til 1200 man kan bruke på bilen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 18, 2013 ja, "trinn" en på dobbelt-kon vertøy blir sånn ca bubbleflare og funker som snus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...