Anbefalte innlegg

Monterer Koni senkesett på min Audi A4. Alt gikk glimrende helt til jeg kom til siste hjørent (venstre fremme). Bolten som holder de øvre bærebroene fast i hjullagerhuset (tror det er det den vertikale "saken" heter) er rustet fullstendig fast (nummer 1 på bildet)

oppheng.gif

 

Jeg får løs mutteren uten problmer, men får ikke trekkt ut selve bolten : bh : Har latt bolten bade i CRC 5-56 i litt over ett døgn, dunket/hamret på bolten, "kraft x arm" prinsippet, varmet så mye jeg kunne (har bare en elektrisk varmepistol tilgjengelig)... men alt uten resultat.

 

Gode tips og ideer mottas med takk!

 

Har lite lyst til å knekke bolten, i og med at jeg er på jobb nå og har tatt dette mellom vaktene. Har en ca. 10 mils tur hjem. Ser det ut som jeg blir nødt til å kjøre med 3 senkefjærer og en original fjær hjem på mandag. Vil dette by på noen spessielle problemer? Kommentarer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger jo ikke å ha ut de visst du bare skal bytte fjærer og dempere...

 

i motorrommet ditt sitter det to gummipropper som er lakkert i bilen farge. ta av disse så kommer du til 2 13mm muttere. skru ut disse og skru ut bolten i bunn av dempern. deretter trekk hele dempern med fjæra ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje det er håp likevel da :)

 

Takker og bukker :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er flere som har slitt med samme problemet.

 

Funka fint uten å løsne denne bolten. I følge "oppskriften" som fulgte med, stod det at denne bolten skulle løsnes. Gikk faktisk helt greit på høyre side :confused: !

 

Sleit en del med å få ut den nedre bolten pga. den stanget imot bakre nedre bærearm.

 

Vel ... etter mange banneord og såre fingre er alle fjærene og demperene omsider montert. Gjenstår bare litt finjustering på høyden.

 

Takker for all hjelp !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja å da krever vi bilde som takk for hjelpen..... hehe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde kommer ;)

 

Må bare komme meg hjem til kameraet først ... Gjenstår som sagt litt justering på høyden ennå, men håper på å få lagt ut et bilde eller to i kveld. (hm ... hjem å vaske bil : flau : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer noen bilder rett "ut av dusjen". Blei en kattevask i dag ....

DSC02152_websize.jpg

DSC02153_websize.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.