RS2 K24 7200 Vs GT3071 eller andre hybrid (Div spm AAN trim)

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lest mye på forumet, men finner ikke ut akk de tingene jeg lurer på. Skal som mange andre trimme S6n litt og trenger litt hjelp. Har i første omgang tenkt å bruke et RS2 oppsett.. RS2 grenrør, Rs2 replica dyser (034), 1,2 bar WG fjær, MTM hjerne med 3 bar mapsensor (320hp), bensintrykksregulator 4bar, pakningsset, nye vann/oljeslanger ++

 

Har sett på original RS2 turbo i fra turbolader i Tyskland. Skulle få den for 6600 NOK eks. frakt og moms. Ca. 8.500 NOK til Norge.

 

Så har jeg allerede 3" downpipe som sitter på orginalt grenrør og stock k24 7000 turbo og eksoshus.

 

Lurer da på om RS2 turboen smetter rett på denne downpipen? Altså har samme bolter på eksoshus? Hva med 3071 turboen?? Må jeg da ha ny downpipe? Hvilke turbo er best? finnes det andre alternativer..

 

Og må jeg bytte bensinpumpe (044) og kjøpe bredbåndslamda, ny resirkventil (hørt at den originale N75 kan ta kvelden)

 

Hvordan er er foresten oljeslanger/vannkjøling på original turbo vs RS2 og 3071 feks?

 

Takker for svar

Mvh Grunde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt med komplett RS2 oppsett før på S6 AAN, benken 360hk i motor (270whp). Eneste jeg var misfornøyd med var at trykket kom sent, enda jeg hadde 7a kammer. Fullt trykk, 1.62 bar var på 3800rpm. Fordelen var at det kom det virkelig også. Jeg var fornøyd med oppsettet og kommer nå til å handle RS2 oppsett enda en gang til nåværende S6:) Kanskje det blir å porte toppen etterhvert med litt andre kammer for å få tidligere trykk, vi får se.

 

Ja, med RS2 manifold og K24 7200 så er det akkurat samme location som K24 7000 og S6 manifold, ergo vil den passe fint på nåværende 3" DP:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar! morro å høre hvilke erfaringer folk har med forskjellig:)

 

Kjørte du med større intercooler og oppgradert clutch?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med større IC, men med orginal clutch. Nå blir det orginal intercooler, men skal oppgradere clutch etterhvert..Skal til å handle inn litt deler for trim-prosjekt no 2:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke prøve litt mer moderne turbo fra f.eks presicion.

Slipper sikkert mye lag kontra RS2 turbo som kommer sent..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får gi lyd når du er i sandnes neste gang, så kan du få smake på gt3071-oppsett ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du bestiller fra tyskland så er det momsfritt om du sender til Sverige å henter der:)

i tillegg slipper du tollavgiften som speditør tar, du kan ta en harrytur med det samme og det blir billigere frakt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får gi lyd når du er i sandnes neste gang, så kan du få smake på gt3071-oppsett ;)

 

Hehe, det hørtes ikke feil ut! Hvor mye har du fått ut av det oppsettet? Har vel bytta en del snacks reiner jeg me?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du bestiller fra tyskland så er det momsfritt om du sender til Sverige å henter der:)

i tillegg slipper du tollavgiften som speditør tar, du kan ta en harrytur med det samme og det blir billigere frakt..

 

Takk for tipset! Må finne et postkontor nær grensa da og sende det dit?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset! Må finne et postkontor nær grensa da og sende det dit?:)

sandefjord-strømstad?;b

bør være no sånt i strømstad HVERTFALL:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra min egen 10V med K24 synes jeg det var et hav av ventetid på original RS2 (315hk). Hvor livlig en RS2 blir med chip skal jeg ikke uttale meg om, men hadde jeg hatt en S4/6 2.2T som hverdagsbil hadde jeg nok gått på med en 034 KKK/GT28.. hybrid for enkelthetens skyld, så Odd Erik Hostad er inne på noe - nemlig å finne en mer moderne turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med 034 RS2 sett med chip, dyser, map sensor og wg fjør, sammen med RS2 high flow manifold, RS2 turbo, ellers orginal AAN.

Trykket kommer på ca 3200rpm, godt med moment og synes ikke det er mye lag (nå har ikke jeg prøvd haugevis med 20vt så det er sagt:p). Oppdaget med standard wg fjør er det mer lag, og trykket kommer ikke før nærmere 4000rpm. RS2 turbo er etter min mening en fin oem oppgradering :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.