Oljetrykksvarsling 1985 Audi 100q.

Anbefalte innlegg

Oljetrykksvarslinga i bilen driver å piper noen ganger når jeg kommer over 2000rpm, har koblet vekk den orginale oljetrykksvarslinga og satt på egen oljetrykksmåler som jeg følger med på.

Hva er det som lager lyden inni instrumentet, noen som har vært borti noe lignende? skulle hatt fjerna det som lager lyden, før jeg får mark.

Det er det gamle firkanta instrumentet før facelift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei det er nok oljetrykk føller eller oljepumpa som er gåend er som regel det som er orsaken? er et godt tegn på at den har tatt kvelden, da er det normalt at du kommer opp til ca 2000- 2500 så piper det og lyser test tryket og se på om det kommer nok trykk? er en føller der nede eller en kontakt?:) om jeg ikke tar heilt feil da? men høres ut som det er det? kanskje noen har bedre svar? trur du ska ha sånn ca 0,5 bar på tomgang og når den er på under 0,9 bar på kjøring så pipper olje lampa? kan hende du får noe bedre svar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakker vi dette problemet ?

SNAKK om å få mark på en bil som går over 2000rpm/ 5 gir i 62kmt !

jeg bytta føleren bare :) så var det greit

Aner ikke hva som var galt med den gamle, den så ikke dårlig ut.

Prøvde å pusse litt på den osv, men det hjalp ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok riktik det er nok bare følern som har tatt kvelden ja? :) av og til kan det verre pumpa som har tatt kvelden men biligste er å bytte føler først:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakker vi dette problemet ?

SNAKK om å få mark på en bil som går over 2000rpm/ 5 gir i 62kmt !

jeg bytta føleren bare :) så var det greit

Aner ikke hva som var galt med den gamle, den så ikke dårlig ut

Jepp, akkurat samme problemet. Den orginale føleren er tatt vekk, men piper gjør det.

Jeg trodde først det var føleren, men det var det ikke. Så jeg kobla på en egen måler.

Lyden har kommet og gått, men har vært intens i det siste :P

Det er bra med oljetrykk, så det er ikke problemet, da jeg som sagt, har kobla opp en egen måler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tru ikke det hjelper å koble på måler du må ha ny føler får att det ska bli bra att har du prøvd med ny føler da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, akkurat samme problemet. Den orginale føleren er tatt vekk, men piper gjør det.

Jeg trodde først det var føleren, men det var det ikke. Så jeg kobla på en egen måler.

Lyden har kommet og gått, men har vært intens i det siste :P

Det er bra med oljetrykk, så det er ikke problemet, da jeg som sagt, har kobla opp en egen måler.

Før jeg fikk ny føler prøvde jeg å finne ut av hvor lyden kom fra uten hell... får du vekk lyden så er livet straks bedre :)

Sikker på at du ikke har tatt vekk noe som må være der for at lyden skal gå vekk ?

Uansett, lykke til. Føler med deg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.