#1 Skrevet Januar 26, 2013 Prøver meg på min første post her på forumet. Har en 98 mod GTi, som blir kald på langkjøring. Står bilen på tomgang går den normalt opp til 90 grader, men med en gang jeg begynner å kjøre, blir den iskald, og nesten ingen varme i kupeen. Har en mistanke om at det kan være termostaten som er gåen. Noen som har hatt samme problem, og eller noen som kan si meg hvor termostaten sitter så jeg kan prøve å få den skiftet? Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2013 Det høres veldig ut som termostaten din som har låst seg i åpen stilling ja. Termostaten din sitter bak dynamoen. Her er en guide for hvordan du bytter den: http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=16925102 Youtube guide: Samletråd for 1,8T motor på vwvortex: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2666114-1.8t-Technical-Forum-Guide-FAQs-Tuning-Modification-Assistance-Troubleshooting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 27, 2013 Tusen takk for svar! Dette så veldig greit ut! Noen som vet om røret til dipsticken må skiftes som beskrevet og om dette må bestilles hos møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2013 Plastikk som blir varmet opp og kjølet ned hele tiden slik som dette gjør helt inntil motorblokka og under panseret, så er nok plastikken sjør og sprø. Oddsen er stor for at den sprekker mens du holder på. Kjedelig å stå fast pga det så hadde dratt innom møller å handla meg en ny for å være sikker. Koster nok ikke mer enn en kinobillett. 06A103663B http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_IV--1.8T/Engine/Mechanical/Oil_Dipstick/ES261126/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 27, 2013 Tusen takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 27, 2013 Slenger inn at det røret koster lommerusk og er veldig lett å bytte. Brakk denne på Passaten, så snakker av erfaring. Eneste "skumle" med å bytte denne er at det kan ramle biter ned i bunnpanna, så vær forsiktig. Så Finn K. skriver, så blir denne sprø. Merket at den nye min er mye mykere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2013 Da er termostaten skiftet og jeg har varme i kupeen igjen. Takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...