Passat B5 - Dårlige bremser?

Anbefalte innlegg

Vi handlet "ny" mondeo her om dagen, og da fikk jeg en skikkelig AHA opplevelse når det gjelder litt div komfor og bremser. Passatn er riktig nok 14 år gammel, men det meste er nytt og i god stand. Men det var en helt annen verden når det gjelder bremser på mondeoen, der "dykket" fronten ned bare man var nær pedalen. Passaten trenger et realt dytt på pedalen før det skjer noe, og når det førs skjer noe så er det med laber effekt.

Skiver og klosser er ikke gammelt (7-8mnd) så jeg jeg tror ikke dette har noe med saken å gjøre. Er det rett og slett luft i systemet, eller gamle myke slanger som ekspanderer. Eller er det bare det at skivene er mindre, og dermed gir mindre friksjonsoverflate? Bilene veier vel omtrent det samme, evt så er mondeoen noe tyngre.

Jeg kjører mye i tett trafikk og har automatisk lært meg å holde god avstand, pga dette med bremsene. At de var noe dårlige har jeg vel alltid vist, men først nå etter å ha prøvd en ford(jada banne i kirka osv..men bilen er en drøm å kjøre) at jeg merker at her er det no galt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste nyere bremser tar litt fortere og hardere med en gang, men syns ikke de har noe serlig mer effekt en b5 bremsene :) abs slår da inn på tørr asfalt med gode dekk om man vill :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm jo abs`en fikk jeg til å slå inn, men da må jeg virkelig ta i.. Tror jeg skal gå en runde rundt bilen og få luftet bremsene på alle 4 kalippere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.