Kupelys blinker ved åpen framdør a6 2000mod

Anbefalte innlegg

Har en 2000 A6 2,5tdi med manuell Når bilen står å går og man pner en av fremdørene slik at innvendig lys (og i dører etc) slås på, da står alt lys å blinker. Det blinker ca hvert sekund og i rytme. Åpner jeg derimot bak skjer det ikke. Heller ikke når motoren ikke går, Da virker det som det skal.

Noen tips til hvor man bør begynne å lete etter feilen?

Takker for svar!

Per K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme feil med min 2002 mod a6 når jeg kjøpte den. Siden jeg kjøpte hos et firma så dekket de reparasjon på merkeverksted. Regninga kom på 10 tusen. De snakket om at de hadde byttet noen følere i dørene, noen kunne de reparere og noen måtte byttes. De byttes også hjernen som styrer lysa, det var den som var dyr. De skyldte på at det var et snekkerverksted som hadde koblet kjørelys på bilen da den var importert fra Tyskland. Jeg betalte ikke selv så jeg sa bare ja, ja. Men har sett i ettertid på kvitteringer i hanskerommet at det var samme merkeverksted som hadde montert kjørelys :) En ting du kan gjøre før du sender bilen på verksted er å se etter fukt under matter, vet de skrudde ut et sete når de byttet hjernen. Hvorfor dette bare skjer når motoren er i gang er litt merkelig, men mener det var slik på min også. Prøv med tenninga på, det burde vel gi samme symptom som motor i gang. Kan være en feil i hjernen som slår ut når kjørelysa er på. Er det hjernen så tror jeg du vil slite med feilsøkingen, må nesten bare prøve en fungerende hjerne for å utelukke eller bekrefte at feilen ligger der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De snakket om at de hadde byttet noen følere i dørene, noen kunne de reparere og noen måtte byttes.

Høres litt rart ut, alle disse følerne er forskjellige microbrytere som sitter inne i låskassen i døren. Hvis jeg husker riktig fra min tid som C5-eier, så var alle av samme typen, og av en slik ukurant type som man ikke får tak i løst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nå det de sa på Dahles Auto i Sarpsborg. Kan være at det var dårlig kontakt, at de smurte opp og renset kontakt punktene. De er jo vant til at kunder ikke kan noe særlig, så de går ikke så veldig i detalj.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.