1.8 Turbo med Motorkode: BFB 163hk. Er det en bra motor?

Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe en A4 2004 modell med 1.8 Turbo med BFB motorkode med km 184000. Er det bra motorer? Hva er kjente feil på disse motarane? Har hatt A4 før men da med 1.9 tdi....Noe her som kan gi meg noen pekkepinner om den motoren??:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil påstå at der er en god motor ja:) driftsikker og lett å ha med å gjøre. Av feil på den bilen/motoren kan dette nevnes, bensinpumpe, enveisventil i sekundærluftsystem. Sjekk også om oljeskiftintervaller er nøye fulgt, her kan det også forekomme tett oljesil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det kjørt den longlife intervalla så da må jeg sjekk oljesila? Uansett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt frem går BFB? Hva koster det å rense/skifte oljesil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vår 200 4A4 cab med BFB døde bensinpumpa i dag, (120'km) fikk hjelp av NAF med å få den hjem.. Bra vi bare var i Tønsberg, og ikke på tur i Danmark som vi var for kun noen dager siden! :P

Må ellers si det er en fin motor, men ser også at den har samme problemer som de fleste andre 1.8t mht. lekkasje rundt toppdekselpakning og pakning til kjedestrammer. (det siste er mer vanlig på motorer med variable ventiltider.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske driftssikker og enkel motor etter min erfaring. Går nok evig bare den får stell :) Min nærmer seg 200k nå, har hatt den siden 160k. Ikke hatt noe trøbbel overhodet. Coilene var litt trøblete på tidligere 1.8t, men på disse virker det som de holder..

Mener denne gikk til 2006, i b7.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.