Passat 3bg 4motion; plutselig vibrasjon i hele bilen, gikk over av seg selv?

Anbefalte innlegg

Var ute å luftet kona og guttene litt i dag. På vei hjem så kom det en voldsom vibrasjon i bilen. Var vel ett par cm "vandring" i rattet på det værste. Ingen ulyder eller noe, så trodde det kanskje det var et hjul som hadde løsnet. Stoppet og sjekket dette, men alle boltene satt fast.

Siden det ikke var noen ulyder eller annet som tilsa at bilen ikke var kjørbar, så tok jeg sjangsen på å kjøre hjem (var ikke så langt).

Kjørte pent videre til jeg kom til et parti der det er veiarbeid med lys-regulering. Fikk rødt lys, så ble stående i noen minutter å vente. Kjørte videre på humpete grusvei i noen 100-meter, og da jeg kom over på asfalt igjen var ristingen totalt borte.

Legger til at det ikke er snø her (vibrasjonen kunne minne om snø i felgene), men er mye dritt på veiene etter all saltingen. Tempen ligger på 0* +/-

Hva kan dette ha vært for noe? Eneste jeg kan tenke meg er noe dritt i felgene el.l. som har løsnet/tint når jeg stod og ventet på grønt lys. Eventuelt dritt som ramlet av når jeg kjørte over på det humpete partiet.

Noen som har opplevd lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd lignende når innsiden av felgen var dekket med sand og drit fra marka. Sjekk alle felgene først. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme følelsen med slarkete drivknute, men da hadde jeg hørt klukking i flere mnd tidligere. ellers så er jo dritt og snø i felgene vanlig, spesielt med 4wd ;p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å nevne at ene drivknuten er gåen, bråker fælt ved sving til venstre. Så kan være denne også. Takker for svar, begge 2. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.