#1 Skrevet Februar 3, 2013 Noen som har tips her? Bilen det gjelder er min 2008 Touran 2.0 TDI DSG. For ca 3mnd siden så dukket det opp en lavfrekvent vibrasjon i Touranen min når motoren går på tomgang, frekvensen følger turtallet, føles som en 18" som ligger på 8hz på tomgang. . Er ikke antydning til ujevn gange på motor, ingen vibrasjon - nykking ved kjøring. Den har gått ca 140k, er det dobbelmasse svinghjulet som har tatt kveld eller kan det vere motorfeste? Motoren ser ut til å vibrere litt når en ser på den. Dukket opp mer eller mindre over natten. Noen andre spørsmål når en er innom bilen: -Greier en å deaktivere Longlife selv med VagCom? -Hvilken olje bør eg bruke når en bytter på hver 10k? Vil gjennomføre et oljeskift mellom normale servicer, bilen kommer nok til å bli beholdt lenger enn serviceheftet blir fokusert på av kjøpere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2013 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 9, 2013 Hjelp hjelp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2013 hjelp??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2013 heisann. Hadde samme problemet på min touran 140 tdi exclusive 2007 mod. Det viste seg å være svinghjulet, noe som er et stort problem på disse! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2013 Trodde det skulle påvirke kjøring på lave turtall og medium-tung last. Det merkes kun når bilen stå stille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2013 tviler for at det er motorfestene når bilen er gått så lite. Min var akkurat runnet 100 000 da svinghjule begynnte å gå. Skaff deg motor å driverkforsikring også får du dt fikset:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2013 Får vel gjøre det. Snakker vel fort om 25k på verksted i deler og arbeid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 25, 2013 ja i hvertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 25, 2013 Fått pris på ca 18k. Skal inn å få det sjekket når eg kommer hjem om en ukes tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 1, 2013 Da skal kunne endre intervallene på Oljeskift/Service via Vagcom ja Kan bruke samme olje Hvis du skulle prøve en annen olje og bilen har partikkelfilter, så må du passe på kjøpe olje beregnet biler med partikkel filter ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 22, 2013 Liten status oppdatering her. Vibrasjonene har mer eller mindre forsvunnet. Men ser det er mye hopping på dynamoreim strammeren. Møller mente det trolig er feil på frikoblingshjulet på dynamoen som laget vibrasjonene. Får se hvordan det utvikler seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 22, 2013 Svinghjulet skal du vel merke når du kjører, og ikke så mye når den bare går på tomgang. Var hvertfall slik på Passat 3C'en jeg hadde som måtte ha nytt svinghjul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...