S4 2.7 Bi-turbo gasspjeld feil, går i nødmodus

Anbefalte innlegg

Har hatt et problem med min s4 2.7 bi-turbo en stund nå.

Får følgende feilkoder:

17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Implausible Signal

P1542 - 35-10 - - - Intermittent

17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure

P1568 - 35-10 - - - Intermittent

17579 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Implausible Signal

P1171 - 35-10 - - - Intermittent

17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction

P1545 - 35-10 - - - Intermittent

Dette gjør at den går i nødmodus, får ikke gitt gass og den går veldig snodig på tomgang.

Har prøvd med 3 forskjellige gasspjeld, hvor det ene ble tatt rett ut av en motor vi viste 100% fungerte. Ingen lekkasjer på noen slanger, alt er tett og alle kontaktene fra MAF og gasspjeld er nye. Fikk også loddet den "pluggen" som sittet på ABS pumpa, hvor alle ledningene kommer inn, uten hell. Ny MAF også.

Får nullstillt gasspjeldet, men etter et par minutter med kjøring kommer EPC, ABS og ESP lampene opp. Da går den i nødmodus, får ikke noe ladetrykk.

Når jeg da stopper motoren, er det ikke mulig å gi gass.

Har vært hos ES tuning her i Tr.heim, uten hell.

Neste steg blir vel å sjekke ledningsnettet fra spjeld til pedal, men har null erfaring med slikt.

Noen som har hatt lignende problem, eller som vet hva det kan være? Liten lyst på møller akkurat nå, trenger HJELP!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva annet har du gjort med motor? chip? dyser? turboer? eksos?

Kan jo høres ut som brudd i ledninger.

Har du prøvd å logge verdier med vag-com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chip er det eneste.

Var brudd på ledninger jeg tenkte også, men å feilsøke ser jeg for meg er mye arbeid i det trange motorrommet der. Har sett på forholdet mellom spjeld og pedal, og det var som normalt fikk jeg fortallt.

Skal sjekke ECU i morgen, hvis jeg får av all plastikken som er i veien :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten noen i trondheim som kan anbefale et verksted som har litt peiling på audi? Vurderer å gå rett til møller, men det vet jeg blir dyrt. ES tuning og Autosenteret på vikhammer er utelukket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.