#1 Skrevet Februar 4, 2013 Hei, Jeg snakket med en venn av meg som fortalte at det "ofte" er "stor" kontroll i Lillestrøm utfor messa en plass. Han sa at der tester de alt på bilene bl.a om bilen er tunet. Er det noen som kjenner til dette og evt. vet hvordan de sjekker om bilen et tunet? Så dersom de har en måte å finne ut om bilen er tunet eller ikke så lurer jeg på om noen vet hva som skjer dersom man har "tunet" bilen med feks. Revo men kjører med original program på bilen (kan bytte program med SPS boks) på norske veier men bytter til trim program ved banekjøring. Det er vel ikke ulovlig å endre sw på bilen så lenge ikke motor effekt eller forurensning øker? Mvh, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2013 Den storkontrollen er vel mer at det er snakk om BT, Politi og Toll som sjekker/stopper absolutt alle biler som kjører forbi, og det blir foretatt teknisk kontroll (BT) samt gjennomgang av hva som er inni bilen(Tollvesenet). Bodde 200m fra varemessa i noen år, og det var jevnlig disse kontrollene. Men at de tester alt på bilene, om de er tunet osv er vel mer en "urban legend".. Men om du har åpenbare/synlige mods under panseret/senkesett som ikke er godkjent i vognkort osv så kan du regne med å bli kalt inn til full teknisk hos BT. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2013 Det er vel ikke ulovlig å endre sw på bilen så lenge ikke motor effekt eller forurensning øker? Svaret på dette er nei, det er ikke ulovlig, som du sier, så lenge effekt og utslipp er originalt. Det er enkelte chiptrimmere som tilbyr økt dreiemoment uten å øke maks effekt, og dette er fullt tillatt. Det eneste man kan påpeke er at en eventuell fabrikkgaranti kan bortfalle (alt etter hvem som leverer chipen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2013 Høres fornuftig ut ja. Takk for raske svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2013 Sånn til info så er det stort sett én onsdag i måneden de er der borte. Så på onsdager bør man styre unna hovedveien forbi varemessa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...