Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 09 Passat 3c for noen uker siden og fant ut under servicen at tilleggsvarmeren hadde gått i lås. De fikk sparket den gang igjen og har nå fungert en ukes tid før det plutselig ble null varme i går morges på tur til jobb.

 

Startet så bilen etter jobben og da røyk det noe jævlig med samme men fikk da varme i bilen : smil :

 

Idag tidlig er det samme regla igjen, null varme. Lurer da på i den forbindelse om webastoen kan være så ustabil ?

 

Har fortsatt reklamasjon på denne så hørte med Møller i går men de mente jeg kunne kjøre litt til for den måtte rense seg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener disse webastoene må "resettes" hvis den har feilet 10 ganger ellerno.

Så hvis den ikke starter i det heletatt nå så kan det være derfor.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har selv en 07 med tilleggsvarmer, det er noen kriterier som må være til stede for at den skal funke. Klima kan ikke stå på Econ, nok diesel på tanken (lampen kan ikke lyse ). Hvis varmeren har prøvd å starte 3 ganger uten hell så går den i lås og må låses opp igjen. Det enkleste er å få tatt en diagnose på dette for å se feilen.

Min var plaget med flame out, byttet komplett brennkammer og den funker som bare det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er klar over både diesel på tanken og at den kan låses. Har ikke econ knapp i klimapanelet mitt uten at jeg har skjønt hvorfor?

 

Er to morgener på rad nå hvor jeg ikke har fått varme i bilen og ikke hørt at tilleggsvarmeren har kjørt, og påfølgende oppstart etter jobb hvor jeg har røyklagt parkeringsplassen utafor inngangsdøra noe som er kjekt... Men har da fått varme. Men i dag morges så er plutselig alt normalt igjen, tilleggsvarmeren starter uten å røyklegge alt og varme kommer i bilen. Blir smått frustrert: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være noe så enkelt at det er lenge siden den har vært i bruk, kan være jævlig å få i gang da, anbefales at den startes med jevne mellomrom i løpet av sommeren. Det som er viktig er at den får brenne en god stund når den har startet.

Småturer er den ikke glad i, da soter den ned,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja får vel avente litt og se. Hadde blant annet et par langturer på rundt 2 timer i helga hvor det fungerte fint. Har ca 20 min kjøring til jobb og det er vel litt kort.

 

Merker godt hvor luksus sånne ting er på en dieselbil i kulda :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har reklamasjosrett hos Møller på dette enda, så få den byttet først som sist. Kommer til å slutte å virke etterhvert er ihvertfall min erfaring..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg tenkte å så lurte på om noen hadde hatt samme problem. Håper på en måte den skal stoppe helt snart..

 

Var innom å prata med de og fikk beskjed om at når den røk såpass av den var det bare selvrensing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg tenkte å så lurte på om noen hadde hatt samme problem. Håper på en måte den skal stoppe helt snart..

 

Var innom å prata med de og fikk beskjed om at når den røk såpass av den var det bare selvrensing.

 

Var gjennom nesten samme historien på en '06 3C, endte opp med at de måtte bytte brennkammer til slutt uansett, er den sotet ned så den ikke tenner og låser seg, så klarer den ikke å rense seg selv. Det er ihvertfall min erfaring. Møller vil jo selvsagt utsette i det lengste å ta kostnaden og arbeidet med dette, mens du som kunde må bruke tid og energi på dette og ta turen til den med bilen x antall ganger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker for rådet.

 

Blir nok en tur til Møller igjen i morgen så får vi se..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leverte bilen til møller for en sjekk idag og det ble heldigvis bestemt at de bytter varmeren på garanti :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tror jeg var veldig greit for din del: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt hadde bilen din gått når du fikk dette på reklamasjon? Min 09 Passat har gått 244000 km og jeg har fått beskjed om at over 150000 km faller feil på brenneren ikke inn under reklamasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har "bare" gått 130 000 så var ikke noe problem det. Skal endelig få byttet den i morgen, lei av lukte på ubrent diesel og røyklegge div parkeringsplasser: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er klar over både diesel på tanken og at den kan låses. Har ikke econ knapp i klimapanelet mitt uten at jeg har skjønt hvorfor?

 

Irrelevant i forhold til problemet ditt, men den har ikke ECON knapp fordi samtlige modeller fra 2008 og oppover har en knapp det står AC på istedenfor, som i og for seg er mye mer nyttig. Denne lyser når AC-kompressoren er på. ECON lyser når kompressoren er koblet fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt hadde bilen din gått når du fikk dette på reklamasjon? Min 09 Passat har gått 244000 km og jeg har fått beskjed om at over 150000 km faller feil på brenneren ikke inn under reklamasjon.

 

Kanskje ikke rettet til meg spørsmålet, men her er det vel også snakk om 5 års reklamasjonsrett på ting som skal forventes å vare utover 3 års garanti, så at 150' km regel kommer inn høres litt spesielt ut hvis ikke dette er oppgitt i betingelsene hos Møller... (dog er jo 244' km på 4 år litt over normalen for bruk av bil da..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.