#1 Skrevet Februar 5, 2013 Hei Jeg er helt ny på forumet her, og har fått ny bil en A4 Allroad med s-tronic og start/stop teknologi, men bilen stopper bare man trør inn bremsen, irriterende, men dette kan man slippe hvis man trykker inn start/stop knappen hver gang man starter bilen( tungvint ), men åpner man døra når bilen står i Park, stopper bilen med en gang. Finnes det en måte å la bilen fortsette å gå på tomgang med døra oppe, og i Park? Ville allerhelst slippe hele start/stop bryderiet, hvis det lar seg gjøre. Må jo slite på startmotoren etter noen år dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2013 Dette skal vel være mulig å programmere bort via VAGCOM tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2013 OK, da tar jeg meg en tur til forhandleren, de kan sikkert hjelpe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 5, 2013 Om ikke er det sikkert noen rundt i Agderområdet som har VAGCOM som vil hjelpe deg med dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2013 OK, da tar jeg meg en tur til forhandleren, de kan sikkert hjelpe:) Legg ut en melding under "Agder lokallag", så er det sikkert noen som kan hjelpe deg med VAG-COM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 5, 2013 Det er helt sikkert mulig å få til dette med VCDS, men har funnet lite konkret info om det. Har også hørt at forhandlerne ikke er villige til å deaktivere start/stopp pga at dette har med bilens utslippsverdier (og dermed avgifter) å gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 5, 2013 Såvidt jeg vet er det ikke mulig å deaktivere via VCDS. Det er funksjoner for å gjøre det, men det fungerer ikke allikevel. Som Bjørn sier er det på grunn av at denne funksjonen er vesentlig for bilens utslipp og skal derfor ikke være mulig å endre for "hvermannsen". De som driver med chiptuning har nok bedre muligheter for dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 5, 2013 Jeg har forsøkt på en A1, og selv om det så riktig ut ble den ikke deaktivert. Som de andre sier vil heller ikke Møller gjøre dette pga. avgifter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 5, 2013 Du finner denne i flere styreenheter. Sentral electric og motor. Deaktiverte på motor da fikk jeg feil mld. Deaktiverte andre plassen da skjedde ikke noe. Har ikke prøvd begge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 6, 2013 FIkk gjort det hos forhandler i dag, kan nå åpne døra og gå ut uten at bilen stopper, men de får ikke kodet vekk auto start/stop pga avgiften til staten, men her er det egen knapp for å slå av dette, så det kan jeg leve med. Takk for innspill. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 6, 2013 Jeg har forsøkt på en A1, og selv om det så riktig ut ble den ikke deaktivert. Som de andre sier vil heller ikke Møller gjøre dette pga. avgifter. Jeg og Alexander Nygaard prøvde det på min A1, men når vi huka av knappen for dette så slutta plutselig vifta til klimaen å funke! Kom opp feilkode og greier.. Så jeg må også fysisk trykke på knappen i bilen min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...