Gnisselyder når jeg vrir på ratt. Nå med VIDEO:)

Anbefalte innlegg

Før jul kom det skikkelige knirkelyder fra forstillingen når jeg vrei på rattet, det ga seg etter den kvelden. I jula sjekket jeg servovæske og det var nesten tomt. Fylte på væske og det har mer eller mindre holdt til nå. Nå for tiden er det en liten gnisselyd når jeg vrir på rattet.

Synes kanskje det er i ferd med å bli værre. Fikk tittet etter lekasjer rundt servopumpe, men kan ikke se noe. Ikke er det drypp på plastdekselet under bilen heller.

Noen som har tanker rundt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørre foringer ?

Hadde det på min A4 B5.

Fikk tak i en sprøyte som jeg fyllte med olje. Så fyllte jeg olja i alle foringer.

Vært stille 1år nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørre foringer ?

Hadde det på min A4 B5.

Fikk tak i en sprøyte som jeg fyllte med olje. Så fyllte jeg olja i alle foringer.

Vært stille 1år nå

Hei! Hvilke foringer tenker du på da? Jeg skal bytte komplett bærearmsett snart da den venstre øvre armen er sliten. Er det ikke rart om de foringene skal gjøre at bilen bruker servovæske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Hvilke foringer tenker du på da? Jeg skal bytte komplett bærearmsett snart da den venstre øvre armen er sliten. Er det ikke rart om de foringene skal gjøre at bilen bruker servovæske?

Hehe... Nei, foringene bruker ikke servo olje.

Tenkte kun på gnisselyden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...nå er det jo kompliserte biler så en kan jo nesten aldri vite hva som egentlig henger sammen.

Har tenkt litt på tannstaget dersom det ikke er pumpa... Hvordan kan jeg finne ut om noe er galt der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...nå er det jo kompliserte biler så en kan jo nesten aldri vite hva som egentlig henger sammen.

Har tenkt litt på tannstaget dersom det ikke er pumpa... Hvordan kan jeg finne ut om noe er galt der?

Tannstaget om det lekker, så lekker det kansje ut i endene der styrestaget kommer ut.

Sjekk over hjula om du kan set at det har lekkt ut der.

Blir da vått neddover inni skjermene der.

Har lekkasje der på min Passat.

Om jeg fyller veske, så blir det en gnisse/hyle lyd i det at det begynner å bli fritt for veske. Så forsvinner lyden helt sammens med servoen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at prisene på tannstag er rimelig drøye. Fra 6k og oppover...: bh : Skal ta en sjekk som du sier. Er heller ikke noe stress å fylle litt innimellom, så lenge det ikke blir værre da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 med tiltratt?..gnissende gummilyd inni bilen?..sitter ett ledd i tilt-delen på rattstamma som ganske sikkert har begynt å tørke ut...sitter 20cm innaforr rattet under instrumentet sånn ca...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 med tiltratt?..gnissende gummilyd inni bilen?..sitter ett ledd i tilt-delen på rattstamma som ganske sikkert har begynt å tørke ut...sitter 20cm innaforr rattet under instrumentet sånn ca...

Kanskje det... Men jeg mener ulyden kommer utenfra. Skal høre ekstra godt etter neste gang, takk for tipset:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at prisene på tannstag er rimelig drøye. Fra 6k og oppover...: bh : Skal ta en sjekk som du sier. Er heller ikke noe stress å fylle litt innimellom, så lenge det ikke blir værre da.

Om ikke lekkasjen er stor kan du jo prøve med Omega 917, kansje det tetter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skader forhåpentligvis ikke å prøve det snabelstoffet. Heller man dette rett oppi servovæsketanken? Noen anelse om hvor mye?

Kanskje et tips for Kim Rune også? Leste feil trodde det var Øyvind som postet dette: smil : ikke alltid like greit å ha oversikt på en telefon hehe...

Takker for innspill så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå med video! Har ennå ikke funnet ut av hva det kan være. Lekker ikke lenger servo-olje heller. Hva tenker det ærede forum?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du har en sliten øvre arm er det ikke så rart viss det begynner å knirke ettervert ;) knirker det i dumpler osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem med passaten min nå, etter jeg monterte sommerhjula.. merka ikke noe med vinterhjula, men er jo mer friksjon med sommerhjula.. Jeg og var redd for at det er/var tannstanga. Men har fått tips om at det kan være muligens fjærbeinlageret. Har ikke sjekka det. Min er værst om morgenen, når det er fuktig og kaldt i været.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke fjerbnslager pådisse, kun foring, som egentlig ikke skal kunne knirke ved sving ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Har fundert selv hva som er feil. For på min så er alt av bærearmer bytta. Unntatt endeledd, for de fikk jeg ikke løsna. For de satt helt j.....

Men kan ikke være de heller, for det er mer "klunke" lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du har en sliten øvre arm er det ikke så rart viss det begynner å knirke ettervert ;) knirker det i dumpler osv?

Hei!

Har byttet alt av bærearmer nettopp. Ikke har jeg lagt om til sommerdekk heller. Så lenge det har vært kaldt har jeg ikke hørt noe, men nå som det har blitt varmere så kom lyden igjen. Spesielt igår og idag, de varmeste dagene hittil i år. Aner ikke om et er det som har fremprovosert dette.

Lyden kommer kun i meget lav fart, og er verst stillestående. Knirker ikke i dumpler:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvilsomt iomed at din lyd var temmelig ille, ville fått bilen opp på bukk og sjekket over alt av forstillingsdeler ((Selv om de her byttet) å tannstaget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvilsomt iomed at din lyd var temmelig ille, ville fått bilen opp på bukk og sjekket over alt av forstillingsdeler ((Selv om de her byttet) å tannstaget.

Hmmm....håper det ikke er noe alvorlig. Skal ta en titt iløpet av helgen. Noe spesielt jeg skal se etter? Er ikke videre dreven på foringer og slikt: rolleyes

Tror dere jeg kan bruke denne for smøre foringene?

http://biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Ovrig-smoremiddel/Silikonfett-36592/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette hørtes ut som bærearmsknirk for meg, hadde nesten samme ulyd på A4-cabben, og det forsvant når jeg tørket ut vann (!) av opphengskula som bråkte og smurte med litt hvitt fett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut hva det er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel jeg har iallefall fått redusert knirken kraftig:) Da jeg byttet dekk så tok jeg en god neve silikonfett og klinte det på der hvor styrestaget (tror det er det iallefall) møter forstillinga (I den foringer som er der). Nå har jeg jo også satt på nye 235/45-17", dermed skulle en tro belastningen ble større og knirken værre. Men det skjedde altså ikke. Enn så lenge er alt vel altså, men jeg må nok bytte de foringene etterhvert. Er det noen som vet om det kan byttes på enkelt vis eller hva det heter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så måtte jeg krype til korset og sende bilen inn til Møller for å finne ut av hva som knirket. Holdte på å miste forstanden da lyden kom tilbake enda en gang hehe... Viste seg å være endeleddene som måtte byttes. Fått time på tirsdag, og da skal den endelig bli knirklefri!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.