Potensiell rustbombe(?) på Bora/Golf...

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Hadde av ene innerskjermen på Bora'n i helga, og må si jeg ble litt overrasket over hva som møtte meg bak denne... jeg spadde ut ca 2kg!! våt guffe, primært sand/grus... er kanskje vanlig at det pakker seg opp slik drit bak innerskjermen, men tør ikke tenke på hvordan dette ser ut etter noen år... er vel fare for at det bygger seg opp med drit der igjen, så jeg får kanskje smøre på noe..

 

Må nok ta den andre innerskjermen også, kan ikke ha det slik..

Noen som har oppdaget det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke oppdaget det samme, men Boraen til min mor har probelemer med rust allerede. Et feste på eksosanlegget hadde rustet helt av, dette er en 2000-modell. Men definitivt en ting jeg burde sjekke, i og med at den har vært ute og lekt i sandfella på Våler :o

 

edit: er den vanskelig å få av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ingen stor nyhet?

Se bare på Golf 2 og jordingspunktet under påfyllingsrøret.

Her sammler det seg mye guffe, og evt med litt spenning

på, ideelt for brunmarken...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde av innerskermene når jeg kjøpte min Golf IV for ett år siden, skulle montere skvettlapper foran, merket da at det lå mye hardpakket sand og grus der, tok vekk alt og spylet med høy trykk, var ikke no rust der da, men malte likevel over med tectyl der... Tok de også opp i år, etter vinteren og vasket og spylte der... Hadde ikke kommet så mye sand og sånn der da, men var litt... Er vel litt dårlig patent igrunn de har funnet på.... Er jo fort å ta opp å løsne den plastikken i hjulbuen da.. Får fortsette med det : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

edit: er den vanskelig å få av?

 

Har du drill som du setter bitset i tipper jeg du klarer å få den av på ett minutt... Sitter med 8-10 torx-skruer, husker ikke nøyaktig antall.. ;-)

 

Ola: nei, er jo mange biler som ruster... men innerskjermen på Bora/Golf har en spesielt dårlig passform vil jeg si, siden det havner så utrolig mye guffe bak der... Vw burde klare bedre! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.