G60 T får ikke oljetrykk etter langtidslagring samt bytte av bunnpanne

Anbefalte innlegg

Får ikke oljetrykk,selv om jeg har fylt oljefiltret og forsøkt og prime motoren,det vil si at jeg har brukt drillen på mellomakselen på ca 2500 o/min.i klokke rettning.

Regner med at bunnpannene på G60 og vanlig 8v er like dype.

Har aldrig opplevd at det har vært på den måten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv uten oljefilter montert, da skal det komme olje :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt, ta av fordeleren. Bruk en 13mm pipe og forlenger på drillen. Sett dette på akslingen til oljepumpen og kjør på i clockwise retning til du får motstand, da har du sugd ut lufta fra pumpen og den suger inn olje og du har oljetrykk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er vel det jeg har gjort, bare at det er gjort på reg.reim siden/mellomakselen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, leste ikke sålangt:o

Prøv å ta av oljefilteret som Ole foreslår, evt prøv rett på oljepumpa, mulig det er utveksling mellom pumpa og mellomakslingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt vanlig problem når oljepumpa er full av luft. Når du har oljefilteret montert klarer ikke oljepumpa å suge opp olje, den vil bare stå og spinne luft rundt skovlene. Når du tar bort filteret vil pumpa klare å dytte noe luft forbi skovlene og da også klare å få opp noe olje, og vips, ting fungerer som det skal.

Har rusa nettopp en G60 opp til 5000rpm uten å få oljetrykk, tok av filter, problem solved! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk oljetrykk med en gang ved å fjerne filteret!brukte bare fingeren til å snurre hjulet rundt!!!

Tusen takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.