#1 Skrevet Februar 6, 2013 (endret) Har skifta G62-sensor (blå-2pola) - til inga hjelp. Status: ved kaldstart over natta glødar det som normalt og motor startar på første nikk. 5 timar etter at motoren har vore varm vil den ikkje gløde - og er påfølgande tungstarta - må stå å kinne før den startar. Nokon som kan hjelpe karen som blir 18 på fredag og gler seg til å køyre bil! PS! om dette har noko å seie veit eg ikkje - temp-nåla går berre opp til ca 60grd på varm motor - temp på kupeluft opplevast som normal og veldig god. Kvit røyk frå eksos - luktar kanskje uforbrent diesel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 6, 2013 Sitter vell i plasthus bak dieselpumpa, der den øvre radiatorslangen går inn.. på venstre siden av motoren... http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/304717_4468004383291_872473487_n.jpg (Ilustrasjon, følg øvre radiatorslange) Følg den øvre radiatorslangen inn på et plastikkhus på motoren;) Hvis jeg ikke tar helt feil står den i det plasthuset? Arrester meg hvis det er feil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2013 Ser du har tverrstilt motor - men prinsippet blir vel kanskje det same. Men sitter sensoren skjult inn i eit plasthus? Sensoren har delenummer 053 919 501 A. Noken som har bilete av motor i same bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 7, 2013 Han har rettstilt motor, men mye er det samme. Følg den store slangen fra radiatoren og inn på venstre side av toppen, så finner du G62 kjølevæskeføleren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2013 (endret) Hei igjen - har tatt bilete - det kan jo ikkje vere noko anna sensor enn den blå 4-kanta som viser her? Den eg har fått på Audi-delelager med delenummer 053 919 501 A er rund & grå.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2013 Er den du henviser til... mn ta av stikket og se på fargen på selve sensoren.. kan også være forskjellige sensorer/stikk 2 & 4 polig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...