Vakuumpumpe A6 1.9 tdi AVF motor

Anbefalte innlegg

Vakuumpumpa tok kvelden etter 200.000 km, lekkasje rundt nippelen. Ny pumpe ble skaffet fra bildeler.no og montert inn. Bilen startet og gikk i1 sekund, etter det er det ikke mulig å få start på bilen. Dieselfilteret er fullt, har forsøkt så lenge at batteriet er flatt.

Er det noen som har erfaring med tilsvarende problem og tips til løsning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal starte om pumpa er montert riktig, altså at den er skrudd helt inntil blokka, slik a pumpa for grep på kammen. Fått montert sensorene på trykkrørene til intercooler osv igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spør fordi jeg lurer: Hvordan merker man at vakuumpumpa er gåen..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spør fordi jeg lurer: Hvordan merker man at vakuumpumpa er gåen..?

Ved at du får en 2`er feil på EU kontrollen: mad : samt at bremsepedalen er steinhard og du nesten ikke har bremsekraft, spesielt ved køkjøring og lave turtall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal starte om pumpa er montert riktig, altså at den er skrudd helt inntil blokka, slik a pumpa for grep på kammen. Fått montert sensorene på trykkrørene til intercooler osv igjen...

Alt er montert riktig, har tatt den ut og inn igjen for sikkerhets skyld. Glemte å skrive at ved første startforsøk hadde jeg glemt å koble til sensoren på trykkrøret til intercooler. Har ikke VAG-COM så jeg får ikke sjekket om det har resultert i noen feilkode som forhindrer start.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monter den gamle igjen evt. Er jo bare å tette lekasjen rundt nippelen der... Gjorde det på dama sin bil, men hadde allerede handelet brukt pumpe, men smurte på tec 7 rundt nippelen på den også, startet nesten med en gang etter montasje.

Skal helle ikke bruke noe håndpumpe for å lage vakuum.. hvordan skal du greie det? kammen lager vakuum kjapt når motor blir dratt på starter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal helle ikke bruke noe håndpumpe for å lage vakuum.. hvordan skal du greie det? kammen lager vakuum kjapt når motor blir dratt på starter.
Sorry, meg som rotet og blandet med noe annet. Innlegg var helt misvisende og er slettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løst: Nytt batteri og stor tålmodighet så startet den til slutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.