Ingen kontakt mellom automat og diagnose tester

Anbefalte innlegg

Prøver å finne ut hvorfor automaten på bilen er "låst" i park. Jeg kan bevege velgeren ned og til høyre med tenning på, men ikke velge gir.

Jeg har prøvd med MaxiDiag'en min, men får beskjed om at den ikke kan kommunisere med automaten.

For øyeblikket står bilen i nedoverbakke. Jeg trodde kanskje det var dette som var problemet, men etter å ha forsøkt å trekke bilen bakover, er ikke dette problemet.

Fikk et tips fra verksmesteren på Sulland Auto i Bodø, om å sjekke elektriske koblinger til automaten.

Det jeg lurer på er om det er mulig å fjerne solenoiden for å komme meg på et verksted?: klø :

solenoid2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sleit med at jeg ikke fikk vridd på tenninga på. Trolig så var wieren fra girvelgeren til tenningslåsen treig. Da fikk jeg hverken tenning på eller bilen i gir. Trykte da inn bremsen, trykte ned girvelgeren og reiv den bakover. Mosjonerte den litt frem og tilbake til jeg fikk tenningen på. Har vært greit siden :) Høres kansje litt voldelig ut, men tåler litt disse C4'ene.

Hvordan lyser det i girindikator-displayet? Det er en god indikasjon på om det er noen elektrisk feil på girkassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løst!

Jordingsfeil i lednings overgangen mellom bakluka og karosseriet.:)

Var bare en "dritt" feil som jeg egentlig skulle ha sett med en gang. Jeg har hatt noen lampe feil som har blitt vist i displayet, og jeg overså det faktum at bilen fortalte meg at det var noe feil med bremselys etc.: flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sleit med at jeg ikke fikk vridd på tenninga på. Trolig så var wieren fra girvelgeren til tenningslåsen treig. Da fikk jeg hverken tenning på eller bilen i gir. Trykte da inn bremsen, trykte ned girvelgeren og reiv den bakover. Mosjonerte den litt frem og tilbake til jeg fikk tenningen på. Har vært greit siden :) Høres kansje litt voldelig ut, men tåler litt disse C4'ene.

Hvordan lyser det i girindikator-displayet? Det er en god indikasjon på om det er noen elektrisk feil på girkassen.

Bytta den indikatoren i går, så jeg tenkte jeg kanskje hadde vært å "tukla" med noe som jeg ikke skulle tatt i...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.